CPC va cpa ko'rsatkichlari o'rtasidagi farq nima. CPO, CPL, CPS, ROAS, ROI va boshqa atamalarni tushuntirish. CPC ko'rsatkichi - unga e'tibor qaratish mumkinmi?


Ko'pincha, CPC takliflarini belgilashda odamlar sezgi bilan boshqariladi. Bu Yandex Direct-da, Google Adwords-da va umuman, har qanday reklama tizimida bosish narxini belgilash uchun ham amal qiladi.

Quyidagi dialog chiqadi:

- Biz bir marta bosish uchun 30 rubldan ko'p bo'lmagan pul to'lay olamiz.
- Nega 30 rubl? Nega 130 emas?
- Bilmayman, menimcha, bu oddiy narx.

Bir marta bosish narxini hisoblash uchun sizga quyidagi dastlabki parametrlar kerak bo'ladi:

Bunday hisob-kitoblarda biz har doim yomonroq tomonga suyanamiz - biz xarajatlar darajasidan bir oz ko'proq yoki kutilgan sotuvlar sonidan bir oz kamroq foydalanamiz.

  • Bitta buyurtmadan sof foyda, tovarning asosiy qiymati va narxi o'rtasidagi farq sifatida. Ushbu indikatorni hisoblashda buyurtmalarning bekor qilinishi va qaytarilishini hisobga oling.
  • Tadqiq qilingan saytni konvertatsiya qilish - xarid qilgan tashrif buyuruvchilarning saytga tashrif buyuruvchilarning umumiy soniga nisbati.
    Agar bu qiymat hali ma'lum bo'lmasa, unda siz o'zingizning sohangiz uchun o'rtacha statistik ko'rsatkichlarni qidirishingiz mumkin, masalan, onlayn-do'kon uchun 2%, ochilish sahifasi uchun 4%. Shuni yodda tutish kerakki, bu erda xato natijaga katta ta'sir ko'rsatishi mumkin.

Bir marta bosish narxini hisoblash formulasi:

Keling, darhol misolni ko'rib chiqaylik:

  • Bitta buyurtmadan sof foyda 250 rublni tashkil qiladi
  • Do'kon konvertatsiyasi - 1,5%

Biz bir marta bosish narxini formuladan foydalanib hisoblaymiz:

Xarajat = Sof foyda * Konversiya / 100 ni bosing.

Shuning uchun biz olamiz: Bir marta bosish narxi = 250 * 1,5 / 100 = 3 rubl 75 tiyin.

Bu ROI 0% bo'ladigan bosish uchun maksimal qabul qilinadigan xarajatdir. Bir marta bosish narxini N foizga kamaytiring. Bu foiz sizning taxminiy daromadingiz bo'ladi.

Ushbu narxda transport bo'lmaydi ...

Savol tug'ilishi mumkin, bosish uchun bunday xarajat bilan nima qilish kerak, chunki trafik bo'lmaydi, masalan, Yandex Direct -da bunday tezlik bilan?

  • Daromadni oshirish
    Siz mahsulotga markirovkani oshirishingiz, assortimentni o'zgartirishingiz, xarajatlarni kamaytirishingiz va hokazo.
  • Yutadi
    Buyurtma tasdiqlangandan keyin veb -sayt va telefon orqali soting. Aslida, bu sizning daromadingizni oshirishning bir usuli.
  • Veb-sayt konvertatsiyasini oshiring
    Interfeys ustida ishlang, vidjetlarni sinab ko'ring, mijozlarni qo'llab-quvvatlang, tovarlarni yaxshi narxda taklif qiling ...
  • Arzon yoki bepul trafikni toping, bunda belgilangan konvertatsiya qiymati saqlanadi.
  • Allaqachon sotib olgan mijozlarni unutmang... Yoki sotib olinmagan. Qilish takroriy savdo, elektron pochta xabarnomalaridan foydalaning, qo'ng'iroq qiling va o'zingiz haqingizda eslatib turing. Umuman olganda, mijozlar bazasi bilan ishlash.

Muhim nuqta. Bir marta bosish narxi har bir reklama kanali va reklama kanalidagi har bir vosita uchun alohida hisoblanadi. Chunki Yandex Direct qidiruv kampaniyasi uchun saytni o'zgartirish, Yandex Direct YAN reklama tarmog'i uchun,

Onlayn reklamadagi CPC ko'rsatkichi

Reklamada CPC nima - bu savol, albatta, o'z saytini monetizatsiya qilish zarurati bilan duch kelgan veb-masterni qiziqtiradi. "CPC" atamasi qisqartma hisoblanadi Inglizcha ifoda"Cost Per Click", bu "bir bosish uchun narx" degan ma'noni anglatadi. Boshqacha qilib aytganda, CPC - bu reklama beruvchining tashrif buyuruvchining havola yoki banner joylashtirilgan veb-resurs egasiga o'tishi uchun to'laydigan pul.

Bu qiziq! CPC haqida shunday deyish mumkin emas yaxshi yo'l yosh saytlar yoki bloglarni monetizatsiya qilish. CPC odatda bir necha sent ekanligini unutmang. Qattiq daromad olish uchun siz juda ko'p trafikka ega veb-resursga ega bo'lishingiz kerak.

Kanalimizda boshqa videolar - SEMANTICA yordamida internet -marketingni o'rganing

O'rtacha CPC nima aniqlaydi

Bir marta bosish narxiga ta'sir qiluvchi bir qancha mezonlar mavjud. Eng muhim omil - bu sayt mavzusi. Investitsiyalar, moliya, qurilish va hokazolarga bag'ishlangan tijorat loyihalari o'z egalariga o'yin-kulgi yoki "ayollar" saytlaridan ko'ra ko'proq foyda keltiradi. Veb-saytning tematik bog'lanishiga qo'shimcha ravishda, CPC ko'rsatkichiga quyidagi mezonlar ta'sir qiladi:

  • kun vaqti;
  • internet foydalanuvchisining geografik joylashuvi;
  • kalit so'z;
  • tizimdagi veb-resursning vakolati.
.

CPC reklamasi reklama beruvchiga va veb-masterga nima beradi

Ushbu reklama vositasidan foydalangan holda reklama beruvchi quyidagi afzalliklarga ega bo'ladi:

  • byudjetni moslashuvchan taqsimlash imkoniyati;
  • reklama kampaniyasi istalgan vaqtda to'xtatilishi mumkin;
  • to'lov faqat reklama qilingan saytga haqiqiy o'tish uchun amalga oshiriladi;
  • reklama kampaniyasining samaradorligini tezda baholash imkoniyati mavjud.

Shuni yodda tutish kerakki, kontekstli reklama tarmoqlari qabul qilingan saytlarga nisbatan ma'lum talablarga ega. Birinchidan, veb -resurs sheriklik dasturi qoidalariga mos kelishi va qonun talablarini buzmasligi kerak. Shuningdek, sayt trafigiga cheklovlar uning mavzusiga qarab o'rnatilishi mumkin. "Taqiqlangan" toifasiga odatda qimor o'yinlari, farmakologiya va boshqalar haqidagi saytlar kiradi.

Sayt daromadi nafaqat bosish narxiga, balki CTR qiymatiga ham bog'liq (1000 ta taassurot uchun tashrif buyuruvchilar soni reklamalar). CTR ni yaxshilash uchun siz reklama birliklaringizni joylashtirish va ularning vizual xususiyatlari bilan tajriba o'tkazishingiz mumkin.

Har qanday holatda bo'lgani kabi kasbiy faoliyat, Internet-marketingda mutaxassislarga o'z ishlarini tezda boshqarishga, hisob-kitoblarni amalga oshirishga va reklama tahlilini o'tkazishga yordam beradigan juda ko'p atamalar va ta'riflar mavjud. Tajribasi bo'lmagan foydalanuvchilar uchun ko'p atamalar har doim ham aniq emas, shuning uchun ham bugungi maqolamizda biz Internet -sotuvchilarning asosiy ta'riflari va formulalarini ochib beramiz va ularni qaerda qo'llash mumkinligini va qayerda qo'llash kerakligini aytamiz.


Sizga qulay bo'lishi uchun biz maqolamizni bloklarga ajratdik:

Xarajatlarni hisoblash shartlari va formulalari


Endi biz sizni shartlar bilan tanishtiramiz:


CTR (klik tezligi) bu reklamalarni bosish tezligi. Reklama taassurotlarini bosish foizi sifatida hisoblanadi. CTR reklama kampaniyasining samaradorligini aniqlash uchun ishlatiladi.


Formula: CTR = (kliklar soni / taassurotlar soni) * 100%

CPC (xarajatboshigabosing) - reklama beruvchining keyinchalik saytga o'tish bilan reklamani bosish uchun to'laydigan narxi. CPC bizga reklama kampaniyasining samaradorligini baholashda, shuningdek takliflarni moslashtirishda yordam beradi. CPC ko'rsatkichiga bir nechta omillar ta'sir qiladi - reklamaning o'zi, uning sifat ko'rsatkichi (CTR), ko'rsatish hududi, vaqti, bir xil kalit iboralar uchun reklamalarni ko'rsatadigan raqobatchilar.


CPA (xarajatboshigaharakat)- reklama beruvchining veb-saytidagi harakatlar narxi. Bunday holda, foydali harakat sifatida nima qilish kerakligini reklama beruvchining o'zi hal qiladi. Bu "Kontakt sahifasiga tashrif buyurish" yoki "Shaklni yuborish" bo'lishi mumkin fikr-mulohaza". Bu atama ta'rifni ham o'z ichiga olishi mumkin CPL (xarajatboshigaqo'rg'oshin)- bu o'z kontaktlarini qoldirgan yoki reklama beruvchi bilan boshqa qulay usulda bog'langan potentsial mijoz uchun narx.



Foydali harakatlarni to'g'ri kuzatish uchun siz Google Analytics yoki boshqa tahlil tizimida maqsad qo'yishingiz kerak, bu erda ma'lumotlar hisoblab chiqiladi.


CPA indikatorini avtomatik hisoblash uchun xizmatlar ham mavjud - K-50, Roistat va boshqalar.

CPS (xarajatsotish uchun) - reklama manbalaridan tovar / xizmatlarning 1 ta pullik buyurtmasi narxi. CPSni hisoblash onlayn to'lovga ega onlayn-do'konlar uchun qulay. Qolganlari uchun end-to-end analitika tizimi CRM integratsiyasi... CPS sizga reklama byudjetini to'g'rilashga va uning samaradorligini oshirishga yordam beradi.

CPO (har bir buyurtma narxi)- 1 ta tovar/xizmat buyurtmasining narxi. Farqi shundaki, qoida tariqasida, barcha buyurtmalar CPOda, shu jumladan to'lanmaganlar ham hisobga olinadi.


CPM (Mingyillik narxi) - 1000 ta taassurot uchun xarajat, reklama xabarini oxirgi foydalanuvchiga etkazishi kerak bo'lgan, reklama bosishlariga e'tibor bermasdan va har 1000 ta taassurot uchun to'lashi kerak bo'lgan reklama beruvchilar uchun ta'rif.


Formula: CPM = reklama joylashtirish narxi / istiqbolli kontaktlar soni * 1000

CPI (har bir o'rnatish narxi)- mobil ilovani o'rnatish narxi. CPI hisoblash mahsuloti bo'lgan reklama beruvchilar uchun foydalidir mobil ilovalar... CPI - har bir ilovani o'rnatish narxi.


Yuqoridagi shartlar sizning reklama kampaniyalaringiz samaradorligini kuzatish, o'zingiz uchun eng yaxshi reklama modellarini tanlash, reklama byudjetini nazorat qilish va sozlashda yordam beradi.

Foydani hisoblash shartlari va formulalari

Xarajatlar hisoblanganda, har bir tadbirkor uchun eng qiziqarli qism keladi - foydani hisoblash. Quyida siz o'zingiz uchun sodiq yordamchilaringizga aylanadigan formulalar va ta'riflarni topasiz.

Sotish uchun reklama xarajatlari (A/S)- reklama samaradorligini aniqlash. Oddiy A / S formulasidan foydalanib, siz reklama qilingan mahsulot / xizmatdan olingan foydani ushbu mahsulot / xizmatni qo'llab-quvvatlash uchun sarflangan xarajatlarni hisobga olgan holda hisoblashingiz mumkin. Qoida tariqasida, ko'rsatkich kompaniyaning yillik davri yoki hisobot davri uchun hisoblanadi.


Reklamaga sarflangan daromad (ROAS)- reklama kampaniyalaridan qancha foyda olganingizni hisoblashimizga yordam beradigan ta'rif. Misol uchun, siz reklama uchun 30 000 rubl sarflagan holda, 100 000 rubl reklama foydasiga erishdingiz. Biz ko'rib chiqamiz: 100 000/30 000 = 3,3 rubl. siz reklama uchun sarflangan har 1 rubldan oldingiz.


Formula: ROAS = foyda / reklama kanallarida sarflash


ROI (investitsiya daromadi) va ROMI (marketing investitsiyalari daromadi) xarajat qismi hajmi bo'yicha ROASdan farq qiladi. ROMI (ROI) da barcha marketing xarajatlari nafaqat reklama kanallari uchun (masalan, veb-sayt yaratish, yangi ijodkorlik yaratish) hisobga olinadi. reklamani ko'rsatish va hokazo.).


Formula: ROMI (ROI) = Foyda / Marketing xarajatlari


Marjadagi reklama xarajatlari (A / M)- reklama rentabelligini baholashga yordam beradigan boshqa ta'rif, lekin foyda bilan bog'liq xarajatlar emas, balki foyda bilan bog'liq xarajatlar, tovarlar / xizmatlar xarajatlari, ya'ni investitsiyalar bo'yicha sof foyda.

EPC (klik boshiga daromad)- indikator CPC indikatoriga o'xshaydi, farqi shundaki, CPC - har bir bosish narxi va EPC - 100 yoki 1000 marta bosishdan olingan foyda.


Formula: EPS = (Olingan foyda / bosishlar soni) * 100 (yoki 1000)

LTV (umr bo'yi qiymat)- bu bitta mijozdan u bilan ishlashning butun davri uchun kompaniyaning umumiy foydasi. Ko'rsatkich bitta jalb qilingan mijozga investitsiyalarning daromadliligi haqida aniq tushuncha beradi.


Formula: LTV = hamkorlikning butun davri uchun 1 mijozdan olingan daromad - mijozni jalb qilish va ushlab turish xarajatlari.

KPI- Bu maqsadlarga erishish uchun ish samaradorligini baholash imkonini beruvchi asosiy ko'rsatkichdir. KPI joriy va kerakli ko'rsatkichlarga muvofiq, mutaxassis va reklama beruvchi bilan alohida belgilanadi.

Ushbu maqolada biz Internet-marketingda qo'llaniladigan asosiy atamalar va formulalar haqida iloji boricha ko'proq ma'lumot berishga harakat qildik, shunda siz o'zingizning reklama kampaniyalaringizning hozirgi holatiga baho bera olasiz, shuningdek, marketing bo'yicha mutaxassislarning tilini tushunasiz. Sizga yaxshi ijro!


Ko'rishguncha!

md. Qora daryo, 15 Rossiya, Sankt-Peterburg 8 812 497 19 87

Reklamalarni bosish narxini (CPC) qanday aniqlash mumkin


UMUSHILGAN

Sizning reklamangiz uchun bir marta bosish narxini (CPC) qanday aniqlaysiz?

Eng tez -tez beriladigan savollardan biri. Umuman olganda, sizda qancha pul borligini tushunish kerak ...

"Va hali", deb so'raysiz ...

Ushbu maqola sizga javob beradi.

Tushunishingiz uchun buni aniq aniqlash mumkin bo'lmaydi, chunki har bir biznes o'z va o'z nuances bor. Shunday qilib, biz xatolik chegarasi huquqini oldindan olamiz.

Ushbu maqolada biz klik boshiga narxni (CPC) qanday aniqlash mumkinligini ko'rib chiqamiz. reklama kampaniyalari Internetda va undan tashqarida.

ROI formulasi (investitsiyalarning daromadliligi)

Siz pul topish uchun biznesdasiz. Buning uchun siz kiritgan pul ijobiy pul oqimini yaratishiga ishonch hosil qilishingiz kerak.

Bu qanday sodir bo'lishini tushunish uchun siz investitsiya daromadini (ROI) hisoblashingiz kerak bo'ladi.

Oddiy qilib aytganda, ROI savolga javob beradi: “Men pul topaman ko'proq pul Mening biznesimga sarmoya kiritgandan ko'ra? "

Bundan tashqari, ROI sizga investitsiyalarning ijobiy (yoki salbiy) daromadliligi haqida ham ma'lumot beradi. Ya'ni, investitsiyangizga nisbatan qancha pul ishlaysiz (yoki yo'qotasiz).

Keling, bir misol keltiraylik.

Aytaylik, siz 1000 dollarlik aktsiya sotib oldingiz. Ikki oy o'tgach, siz xuddi shu aktsiyani 1300 dollarga sotasiz.

Sizning investitsiyalaringiz qanday daromad keltirdi?

Bu erda ROI formulasi:


ROI = (foyda - xarajat) / investitsiya miqdori * 100%

Endi raqamlar bilan. Investitsiyadan olinadigan daromad 1300 dollarni (aktsiyalarni sotish), investitsiya qiymati esa 1000 dollarni (ulush qiymati) tashkil etadi.

ROI = (1300 - 1000 $) / 1000 $ = 0,3 yoki 30%

30% chiqdi. Buning sababi, ROI har doim foiz sifatida o'lchanadi.

Agar investitsiya daromadi ijobiy bo'lsa (bu holatda bo'lgani kabi), unda investitsiya foydali bo'ladi. Chunki siz qo'yganingizdan ko'ra ko'proq pul olasiz.

Agar investitsiya foydasi salbiy bo'lsa, unda investitsiya foyda keltirmaydi.

Keling, salbiy ROI misolini ko'rib chiqaylik.

Aytaylik, siz 1000 dollarlik aktsiyalarni sotib oldingiz. Va ularni 700 dollarga sotishga majbur.

ROI = (700 - 1000 $) / 1000 = -0,3 yoki -30%.

Siz ushbu sarmoyaga 30% sarfladingiz.

CPCni hisoblashda ROI formulasini hisobga olish muhimdir.

Bir marta bosish narxi

Ko'plab reklama platformalari ushbu modelga amal qiladi. Bu shuni anglatadiki, sizga faqat kimdir sizning reklamangizni bosganligi uchun to'lanadi.

Va agar sizning reklamangiz million marta paydo bo'lsa va hech kim uni bosmasa, siz hech narsa to'lamaysiz. Albatta, bu reklama sifati ustida ishlashingiz kerak bo'lgan signaldir..

Aytgancha, CPC onlayn reklamalar juda jozibali bo'lishining sabablaridan biridir. Siz reklamangiz uchun faqat qachon to'laysiz potentsial mijozlar ustiga bosing va taklifingizni o'rganing.


Har bir klik qancha turadi? Har xil.

Narx talabga bog'liq. Muayyan kalit so'z uchun qancha odam taklif qilmoqchi bo'lsa, bosish narxi shunchalik yuqori bo'ladi.

Bularning barchasi hozirgi talab va maqsadli kalit so'zlarning mashhurligiga bog'liq.

Konvertatsiya darajasi qanday?

Keyin siz konvertatsiya qilish tezligini aniqlashingiz kerak. Bu sizning reklamangizni bosgan va xarid qilgan odamlarning foizidir..

Afsuski, sizning reklamangizni bosgan hamma ham mahsulot yoki xizmatingizni sotib olmaydi.

Bu shuni anglatadiki, bir marta bosish narxi sotish narxiga o'xshamaydi.


Misol.

Aytaylik, siz poyafzal sotyapsiz va sizning reklamangiz bir marta bosish uchun 1,25 dollar turadi. Bu har bir bosish uchun to'lash uchun qulay narx bo'lib tuyuladi, chunki siz sotgan har bir juft poyabzal uchun 17 dollarlik foyda marjasiga egasiz.

Har doim emas.

Siz ko'rib chiqishingiz kerak konversiya darajasi... Agar reklamangizni bosgan har o'n kishidan bittasi poyabzal sotib olayotgan bo'lsa, demak, siz har bir savdo uchun 12,50 dollar (1,25 x 10) to'laysiz.

Endi yana hisoblang. Bu $ 17 - $ 12.50. Bu sizga 4,50 dollarlik kamroq foyda keltiradi.

Siz bunga qodirmisiz?

Bu o'zingiz javob berishingiz kerak bo'lgan savol.

Sizning konversiya darajasi va bosish narxi to'g'ridan-to'g'ri investitsiya daromadi (ROI) bilan bog'liq.

Sanoat boʻyicha oʻrtacha Google AdWords klik boshiga xarajat

Bundan tashqari, AdWords qidiruv (kontekstli) reklamalarni ham, tarmoq reklamalarini (bannerlarni) ham taklif qilishini tushunish kerak.

Barcha hududlarda bosish uchun o'rtacha narx boshiga 2,32 dollar kontekstli reklama va media (bannerlar) uchun 0,58 dollar.

Keling, sanoatning o'rtacha narxini ko'rib chiqaylik google-ga bosing AdWords.

Advokat xizmatlari - $ 1,72 (kontekstli) va $ 0,32 (bannerlar)

Avtomatik - $ 1,43 (kontekstli) va $ 0,39 (bannerlar)

B2B - $ 1,64 (kontekstli) va $ 0,37 (bannerlar)

Maishiy xizmatlar - 3,77 dollar (kontekstli) va 0,69 dollar (bannerlar)

Tanishuv saytlari - $ 0,19 (kontekstli) va $ 0,18 (bannerlar)

Elektron tijorat - $ .88 (kontekstli) va $ 0.29 (bannerlar)

Ta'lim - $ 1,74 (kontekstli) va $ 0,40 (bannerlar)

Bandlik xizmatlari - $ 0,20 (kontekstli) va $ 1,66 (bannerlar)

Moliya va sug'urta - 3,72 dollar (kontekstli) va 0,72 dollar (bannerlar)

Sog'liqni saqlash va tibbiyot - $ 3.17 (kontekstual) va $ 0.70 (bannerlar)

Mahsulotlar - $ 3.19 (kontekstli) va $ 0.70 (bannerlar)

Sanoat xizmatlari - $ 2,00 (kontekstli) va $ 0,60 (bannerlar)

O'ngda - $ 5,88 (kontekstli) va $ 0,60 (bannerlar)

Ko'chmas mulk - $ 1,81 (kontekstli) va $ 0,88 (bannerlar)

Texnologiyalar - $ 1,78 (kontekstli) va $ 0,20 (bannerlar)

Sayohat va mehmondo'stlik - $ 1,55 (kontekstli) va $ 0,24 (bannerlar)

Displey reklamalari odatda qidiruv reklamalariga qaraganda ancha arzon. Nima sababdan?

Buning sababi shundaki, qidiruv reklamalari odamlarni sotib olish arafasida turganida maqsadli bo'lishi mumkin. Shunday qilib, narx ancha yuqori.

Masalan Agar siz kameralarni sotsangiz, ehtimol siz uchun reklama berishni xohlaysiz kalit so'z"Arzon kameralar".

Nima uchun? Chunki “arzon kameralar”ni qidirayotgan har bir kishi xarid qilishga deyarli qiziqadi.

Boshqa tomondan, displey reklamalari (bannerlar) odamlar sahifani ko'rganlarida paydo bo'ladi va darhol sotib olishga qiziqish bildirmaydi.

Ko'pincha displey reklamalari retargeting uchun (yoki brend bilan allaqachon aloqada bo'lgan odamlar uchun) ishlatiladi.

Sanoat bo'yicha Facebook-da bosish uchun o'rtacha narx

Onlayn reklama haqida gap ketganda yana bir ajoyib variant - bu Facebook. Buning sababi shundaki, siz o'z reklamangizni odamlarga demografik va qiziqishlarga qarab yo'naltirishingiz mumkin.

Facebook -da o'rtacha bosish narxi - 1,72 dollar.