Reklamalar uchun kliklik narxini (CPC) qanday aniqlash mumkin. Google AdWords reklamalarining sanoat bo'yicha o'rtacha klik narxini (CPC) qanday aniqlash mumkin


Onlayn reklamadagi CPC ko'rsatkichi

Reklamada CPC nima - bu savol, albatta, o'z saytini monetizatsiya qilish zarurati bilan duch kelgan webmasterni qiziqtiradi. "CPC" atamasi qisqartma hisoblanadi Inglizcha ifoda"Cost Per Click", ya'ni "bir bosish uchun narx". Boshqacha qilib aytganda, CPC - bu reklama beruvchining tashrif buyuruvchining havola yoki banner joylashtirilgan veb-resurs egasiga o'tishi uchun to'laydigan pul.

Bu qiziq! yaxshi yo'l yosh saytlar yoki bloglarni monetizatsiya qilish. CPC odatda bir necha sent ekanligini unutmang. Qattiq daromad olish uchun siz juda ko'p trafikka ega veb-resursga ega bo'lishingiz kerak.

Kanalimizda ko'proq videolar - SEMANTICA bilan internet marketingni o'rganing

O'rtacha CPC nima aniqlaydi

Bir marta bosish narxiga ta'sir qiluvchi bir nechta mezonlar mavjud. Eng muhim omil - bu sayt mavzusi. Investitsiyalar, moliya, qurilish va hokazolarga bag'ishlangan tijorat loyihalari o'z egalariga o'yin-kulgi yoki "ayollar" saytlaridan ko'ra ko'proq foyda keltiradi. Veb-saytning tematik bog'lanishiga qo'shimcha ravishda, CPC ko'rsatkichiga quyidagi mezonlar ta'sir qiladi:

  • kun vaqti;
  • internet foydalanuvchisining geografik joylashuvi;
  • kalit ibora;
  • tizimdagi veb-resursning vakolati.
.

CPC reklamasi reklama beruvchilar va noshirlar uchun nima qiladi

Ushbu reklama vositasidan foydalangan holda reklama beruvchi quyidagi afzalliklarga ega bo'ladi:

  • byudjetni moslashuvchan taqsimlash imkoniyati;
  • reklama kampaniyasi istalgan vaqtda to'xtatilishi mumkin;
  • to'lov faqat reklama qilingan saytga haqiqiy o'tish uchun amalga oshiriladi;
  • samaradorligini tezda baholash imkoniyati mavjud reklama kampaniyasi.

Shuni yodda tutish kerakki, tarmoqlar kontekstli reklama qabul qilingan saytlarga nisbatan ma'lum talablarga ega. Avvalo, veb-resurs sheriklik dasturi qoidalariga rioya qilishi va qonun talablarini buzmasligi kerak. Shuningdek, sayt trafigiga cheklovlar uning mavzusiga qarab o'rnatilishi mumkin. "Taqiqlangan" toifasiga odatda qimor o'yinlari, farmakologiya va boshqalar haqidagi saytlar kiradi.

Sayt daromadi nafaqat bosish narxiga, balki CTR qiymatiga ham bog'liq (1000 ta taassurot uchun tashrif buyuruvchilar soni reklamalar). CTR ni yaxshilash uchun siz reklama birliklaringizni joylashtirish va ularning vizual xususiyatlari bilan tajriba o'tkazishingiz mumkin.

Ko'pgina internet-marketologlar ko'pincha bosish narxini hisoblash zarurati bilan duch kelishadi turli xil turlari reklama. CPC nima? Ingliz tilidagi bu qisqartma (CPC) Cost Per Click – klik boshiga xarajat kabi eshitiladi. Bu nima uchun? CPC hisobi bizga umuman reklama manbasining samaradorligiga ta'sir qiluvchi muhim ko'rsatkichlardan biri bo'lgan sekin urish narxini aniqlashga yordam beradi.

Aslida, klik narxini hisoblash juda oddiy operatsiya bo'lib, bu erda joylashtirish narxini bilish kifoya. reklama materiallari va ularga qilingan bosishlar soni. Oddiy qilib aytganda, CPC hisoblash formulasi quyidagicha ko'rinadi:

Endi sizda CPCni qanday hisoblash haqida savol tug'ilmasligi kerak. CPC nima uchun juda muhim va nima uchun kerakligini tushunish kerak.

CPC hisoblash misollari

Natijani mustahkamlash uchun hisob-kitoblarni mashq qilish kerak. To'g'ri ekanligiga ishonch hosil qilish uchun yuqoridagi kalkulyatorda hisob-kitoblarning har birini tekshirishingiz mumkin.

Shunday qilib, misol № 1: Tasavvur qilaylik, siz oyiga 6500 rubl uchun saytga banner joylashtirgansiz. O'tgan oy davomida siz ushbu bannerdan saytingizga 532 ta o'tishni oldingiz. Keling, ushbu bannerni bosish uchun o'rtacha narxni hisoblaylik:

CPC = 6500 rubl / 532 o'tish.
CPC = 1 o'tish uchun 12,22 rubl.

Hammasi bo'lib, CPC hisoblash formulasidan foydalanib, biz ushbu bannerni bosishning o'rtacha narxi 12,22 rublni tashkil qilganini aniqladik. Sizningcha, bu yaxshi narxmi yoki yo'qmi?

Ushbu natija haqida o'ylayotganingizda, ikkinchi misolni ko'rib chiqing: siz reklamangizni joylashtirdingiz ijtimoiy tarmoq Bilan aloqada. 1000 ta reklama taassurotlari uchun 5,12 rubl to'laysiz. 25 000 ta taassurotni o'chirib qo'ygandan so'ng, 14 kishi reklamani bosdi. Keling, ushbu reklamani bosish narxini hisoblaylik:

Ko'rib turganingizdek, bizda ushbu reklamani joylashtirishning yakuniy qiymati yo'q, lekin buni aniqlashga yordam beradigan bir qator ko'rsatkichlar mavjud. Bunday tushuncha mavjud. Biz undan reklama narxini aniqlash uchun foydalanamiz.

Ko'rib turganingizdek, bir marta bosish narxi ham pastroq. Ammo keling, keyingi savolga javob beraylik:

CPC ko'rsatkichi - unga amal qila olasizmi?

O'z-o'zidan, CPC reklama kampaniyalarini baholash uchun kuchli vositadir. 3, 7, 10 rublni bosish - arzon, ajoyib va ​​ajoyib. Va hammasi yaxshi bo'lardi, lekin agar bu bosishlar sizning maqsadli auditoriyangiz emas, balki sizning reklamalaringizga qiziqmasligi mumkin bo'lgan tasodifiy foydalanuvchilar bo'lsa-chi? Ma'lum bo'lishicha, haqiqiy, maqsadli bosish narxi o'sib bormoqda. Shunday qilib, CPC ham oshadi, chunki noto'g'ri bosishlar yo'q qilinadi. Nima qilsa bo'ladi?

Bu erda "" yoki Harakat tushunchasi o'ynaydi. Maqsadli harakatlar quyidagilardir:

  • shaklni to'ldirish fikr-mulohaza;
  • qo'ng'iroq qilish;
  • qayta qo'ng'iroq qilish tartibi;
  • tovarlarni sotib olish;
  • ma'lum bir sahifaga tashrif buyurish;
  • narxlar ro'yxatini yuklab olish va boshqalar.

Agar sizning reklamalaringizni bosish maqsadli harakatlarga, ya'ni konversiyalarga olib kelsa, siz maqsadli auditoriyangizga erishdingiz va CPC ROIga bevosita ta'sir qiladi. To'g'ri bajarilgan bo'lsa, siz reklama kanalining haqiqiy samaradorligini tushunishingiz mumkin.

Biz CPC reklama kampaniyasining narxiga ta'sir qilishini aniqladik. CPC qanchalik past bo'lsa, shuncha yaxshi bo'ladi, ayniqsa bu sekin urishlar konversiyani kuchaytirsa. CPC ni qanday to'g'ri hisoblashni unutmang - bu sizga ishingizda yordam beradi.

Ko'pincha, odamlar CPC takliflarini belgilashda sezgi bilan boshqariladi. Bu Yandex Direct-da, Google Adwords-da va umuman, har qanday reklama tizimida bosish narxini belgilash uchun ham amal qiladi.

Quyidagi dialog chiqadi:

- Biz bir marta bosish uchun 30 rubldan ko'p bo'lmagan pul to'lay olamiz.
- Nega 30 rubl? Nega 130 emas?
- Bilmayman, menimcha, bu oddiy narx.

Bir marta bosish narxini hisoblash uchun sizga quyidagi dastlabki parametrlar kerak bo'ladi:

Bunday hisob-kitoblar bilan biz har doim yomonroq tomonga suyanamiz - biz xarajatlar darajasidan bir oz ko'proq yoki kutilgan sotuvlar sonidan bir oz kamroq foydalanamiz.

  • Bitta buyurtmadan sof foyda, tovarning asosiy qiymati va narxi o'rtasidagi farq sifatida. Ushbu ko'rsatkichni hisoblashda buyurtmalarni bekor qilish va qaytarishni hisobga oling.
  • Tadqiq qilingan saytni konvertatsiya qilish - xarid qilgan tashrif buyuruvchilarning saytga tashrif buyuruvchilarning umumiy soniga nisbati.
    Agar bu qiymat hali ma'lum bo'lmasa, unda siz o'zingizning sohangiz uchun o'rtacha statistik ko'rsatkichlarni qidirishingiz mumkin, masalan, onlayn-do'kon uchun 2%, ochilish sahifasi uchun 4%. Shuni yodda tutish kerakki, bu erda xato natijaga katta ta'sir ko'rsatishi mumkin.

Bir marta bosish narxini hisoblash formulasi:

Keling, darhol misolni ko'rib chiqaylik:

  • Bitta buyurtmadan sof foyda 250 rublni tashkil qiladi
  • Do'kon konvertatsiyasi - 1,5%

Biz bir marta bosish narxini formuladan foydalanib hisoblaymiz:

Xarajat = Sof foyda * Konvertatsiya / 100 ni bosing.

Shuning uchun biz olamiz: Bir marta bosish narxi = 250 * 1,5 / 100 = 3 rubl 75 tiyin.

Bu ROI 0% bo'ladigan maksimal qabul qilinadigan CPC. Bir marta bosish narxini N foizga kamaytiring. Bu foiz sizning taxminiy daromadingiz bo'ladi.

Ushbu narxda transport bo'lmaydi ...

Savol tug'ilishi mumkin, bir marta bosish uchun bunday xarajat bilan nima qilish kerak, chunki hech qanday trafik bo'lmaydi, masalan, Yandex Direct-da bunday tarif bilan?

  • Daromadlilikni oshirish
    Siz mahsulotga markirovkani oshirishingiz, assortimentni o'zgartirishingiz, xarajatlarni kamaytirishingiz va hokazo.
  • Yuqori sotish
    Buyurtma tasdiqlangandan keyin veb-saytda va telefon orqali soting. Aslida, bu sizning daromadingizni oshirishning bir usuli.
  • Veb-sayt konvertatsiyasini oshiring
    Interfeys ustida ishlang, vidjetlarni sinab ko'ring, mijozlarni qo'llab-quvvatlang, tovarlarni yaxshi narxda taklif qiling ...
  • Arzon yoki bepul trafikni toping, bunda belgilangan konvertatsiya qiymati saqlanadi.
  • Allaqachon sotib olgan mijozlarni unutmang... Yoki sotib olinmagan. Qilish takroriy savdo, elektron pochta xabarnomalaridan foydalaning, qo'ng'iroq qiling va o'zingiz haqingizda eslatib turing. Umuman olganda, mijozlar bazasi bilan ishlash.

Muhim nuqta. Bir marta bosish narxi har bir reklama kanali va reklama kanalidagi har bir vosita uchun alohida hisoblanadi. Yandex Direct YAN reklama tarmog'i uchun Yandex Direct qidiruv kampaniyasi uchun sayt konvertatsiyasi, chunki,

Har qanday holatda bo'lgani kabi kasbiy faoliyat, Internet-marketingda mutaxassislarga o'z ishlarini tezda boshqarishga, hisob-kitoblarni amalga oshirishga va reklama tahlilini o'tkazishga yordam beradigan juda ko'p atamalar va ta'riflar mavjud. Tajribasi bo'lmagan foydalanuvchilar uchun ko'p atamalar har doim ham tushunarli emas, shuning uchun bugungi maqolamizda biz Internet-marketologlarning asosiy ta'riflari va formulalarini ochib beramiz va ularni qayerda qo'llash mumkinligini aytib beramiz.


Sizga qulay bo'lishi uchun biz maqolamizni bloklarga ajratdik:

Xarajatlarni hisoblash shartlari va formulalari


Endi biz sizni shartlar bilan tanishtiramiz:


CTR (klik tezligi)- bu reklamalarni bosish tezligi. Reklama taassurotlariga bosishlar foizi sifatida hisoblanadi. CTR reklama kampaniyasining samaradorligini aniqlash uchun ishlatiladi.


Formula: CTR = (kliklar soni / taassurotlar soni) * 100%

CPC (xarajatboshigabosing) - reklama beruvchining keyinchalik saytga o'tish bilan reklamani bosish uchun to'laydigan narxi. CPC reklama kampaniyasining samaradorligini baholash va takliflarni o'zgartirishga yordam beradi. CPC ko'rsatkichiga bir nechta omillar ta'sir qiladi - reklamaning o'zi, uning sifat ko'rsatkichi (CTR), ko'rsatish hududi, vaqti, bir xil kalit iboralar uchun reklamalarni ko'rsatadigan raqobatchilar.


CPA (xarajatboshigaharakat)- reklama beruvchining veb-saytidagi harakatlar narxi. Bunday holda, reklama beruvchining o'zi foydali harakat sifatida nima qilish kerakligini hal qiladi. Bu "Aloqa sahifasiga tashrif buyurish" yoki "Fikr-mulohaza shaklini yuborish" bo'lishi mumkin. Bu atama ta'rifni ham o'z ichiga olishi mumkin CPL (xarajatboshigaqo'rg'oshin) uchun xarajat potentsial mijoz o'z kontaktlarini qoldirgan yoki reklama beruvchiga boshqa qulay usulda murojaat qilgan.



Foydali harakatlarni to'g'ri kuzatish uchun siz Google Analytics yoki boshqa tahlil tizimida maqsad qo'yishingiz kerak, bu erda ma'lumotlar hisoblab chiqiladi.


Avtomatik hisoblash xizmatlari ham mavjud CPA ko'rsatkichi- K-50, Roistat va boshqalar kabi.

CPS (xarajatsotish uchun) - reklama manbalaridan tovar/xizmatlarning 1 ta pullik buyurtmasi narxi. CPSni hisoblash onlayn to'lovga ega onlayn-do'konlar uchun qulaydir. Qolganlari uchun end-to-end analitika tizimi CRM integratsiyasi... CPS sizning reklama byudjetlaringizni o'zgartirishga va uning samaradorligini oshirishga yordam beradi.

CPO (har bir buyurtma narxi)- 1 ta tovar/xizmat buyurtmasining narxi. Farqi shundaki, qoida tariqasida, barcha buyurtmalar CPOda, shu jumladan to'lanmaganlar ham hisobga olinadi.


CPM (Mingyillik narxi) - 1000 ta taassurot uchun xarajat, reklama xabarini oxirgi foydalanuvchiga etkazishi kerak bo'lgan, reklama bosishlariga e'tibor bermasdan va har 1000 ta taassurot uchun to'lashi kerak bo'lgan reklama beruvchilar uchun ta'rif.


Formula: CPM = Reklamani joylashtirish narxi / Rejalashtirilgan kontaktlar soni * 1000

CPI (har bir o'rnatish narxi)- mobil ilovani o'rnatish narxi. CPI hisoblash mahsuloti mobil ilovalar bo'lgan reklama beruvchilar uchun foydalidir. CPI - har bir ilovani o'rnatish narxi.


Yuqoridagi shartlar sizning reklama kampaniyalaringiz samaradorligini kuzatish, o'zingiz uchun eng yaxshi reklama modellarini tanlash va reklama byudjetingizni nazorat qilish va sozlashda yordam beradi.

Foydani hisoblash shartlari va formulalari

Xarajatlar hisoblanganda, har bir tadbirkor uchun eng qiziqarli qism keladi - foydani hisoblash. Quyida siz o'zingiz uchun sodiq yordamchilaringizga aylanadigan formulalar va ta'riflarni topasiz.

Sotish uchun reklama xarajatlari (A/S)- reklama samaradorligini aniqlash. Oddiy A / S formulasidan foydalanib, siz reklama qilingan mahsulot / xizmatdan olingan foydani ushbu mahsulot / xizmatni qo'llab-quvvatlash uchun sarflangan xarajatlarni hisobga olgan holda hisoblashingiz mumkin. Qoida tariqasida, ko'rsatkich yillik davr yoki kompaniyaning hisobot davri uchun hisoblanadi.


Reklamadan tushgan daromad (ROAS)- reklama kampaniyalaridan qancha foyda olganingizni hisoblashimizga yordam beradigan ta'rif. Misol uchun, siz reklama uchun 30 000 rubl sarflagan holda, 100 000 rubl reklama foydasiga erishdingiz. Biz ko'rib chiqamiz: 100 000/30 000 = 3,3 rubl. siz reklama uchun sarflangan har 1 rubldan oldingiz.


Formula: ROAS = reklama kanallarida foyda / sarflash


ROI (investitsiya daromadi) va ROMI (marketing investitsiyalari daromadi) ROAS dan xarajat qismining kattaligi bilan farq qiladi. ROMI (ROI) barcha marketing xarajatlarini nafaqat reklama kanallari (masalan, veb-sayt yaratish, displey reklamalari uchun yangi kreativ yaratish va h.k.) uchun emas, balki xarajatlar deb hisoblaydi.


Formula: ROMI (ROI) = Foyda / Marketing xarajatlari


Marja uchun reklama xarajatlari (A/M)- reklamaning rentabelligini baholashga yordam beradigan boshqa ta'rif, lekin foyda bilan bog'liq xarajatlar emas, balki foyda bilan bog'liq xarajatlar, tovarlar / xizmatlar tannarxi, ya'ni investitsiyalar bo'yicha sof foyda.

EPC (klik boshiga daromad)- indikator CPC indikatoriga o'xshaydi, farqi shundaki, CPC - har bir bosish uchun xarajat va EPC - 100 yoki 1000 marta bosishdan olingan foyda.


Formula: EPS = (Olingan foyda / bosishlar soni) * 100 (yoki 1000)

LTV (umr bo'yi qiymat)- Bu kompaniyaning bitta mijozdan u bilan ishlashning butun davri uchun olgan umumiy foydasi. Ko'rsatkich bitta jalb qilingan mijozga investitsiyalarning daromadliligi haqida aniq tushuncha beradi.


Formula: LTV = hamkorlikning butun davri uchun 1 mijozdan olingan daromad - mijozni jalb qilish va ushlab turish xarajatlari.

KPI- Bu maqsadlarga erishish uchun ish samaradorligini baholash imkonini beruvchi asosiy ko'rsatkichdir. KPI joriy va kerakli ko'rsatkichlarga muvofiq, mutaxassis va reklama beruvchi bilan individual ravishda aniqlanadi.

Ushbu maqolada biz Internet-marketingda qo'llaniladigan asosiy atamalar va formulalar haqida iloji boricha ko'proq ma'lumot berishga harakat qildik, shunda siz o'zingizning reklama kampaniyalaringizning hozirgi holatini baholay olasiz, shuningdek, marketing bo'yicha mutaxassislarning tilini tushunasiz. Sizga yaxshi ijro!


Ko'rishguncha!

Internetda kontekstli yoki displey reklamasini tashkil qilishni rejalashtirayotganda, reklama beruvchilar ushbu kompaniyalar uchun ma'lum byudjetni ta'minlaydilar. Shunday qilib, ular pullari qayerga sarflanayotganini ko'rishni xohlashadi.
Reklama beruvchi uchun undan ham muhimroq, iloji boricha samarali bo'lishi, pul tejamkorlik bilan sarflanishi va foydalanuvchilarni saytga maksimal darajada jalb qilish uchun reklama kampaniyasiga qanday qilib eng yaxshi sarmoya kiritish kerakligini tushunishdir.
O'tkazilgan reklama kampaniyalari bo'yicha hisobotlarni, shuningdek ularni rejalashtirishni tushunish uchun CPM, CTR va CPC ko'rsatkichlari kabi reklama strategiyalarini o'lchash parametrlari mavjud.
CPM va CPC narxlash modellari, onlayn reklama to'lov imkoniyatlari uchun professional atamalardir. CTR esa Internetdagi reklama samaradorligining ko'rsatkichidir.

CPM nima?

CPM (“Ming taassurot narxi” yoki “mil boshiga xarajat”) onlayn reklamadagi ko‘rsatkich bo‘lib, banner yoki bannerning 1000 ta taassurotiga xarajatni ko‘rsatadi.

e'lonlar. Ya'ni, reklama 1000 marta maqsadli auditoriyaga ko'rsatilishi uchun reklama beruvchi banner yoki e'lon joylashtirilishi kerak bo'lgan sayt egasiga qancha pul to'laydi.
CPM indikatorining xususiyatlari:

  • Har bir taassurot hisoblab chiqiladi va umumlashtiriladi. Foydalanuvchi e'lonni bosishni va reklama beruvchining veb-saytiga havolani kuzatishni xohlaydimi - hech qanday kafolat yo'q.
  • Taassurotlar uchun to'lov amalga oshirilganda, bosish bepul.
  • Ilgari sayt trafigini o'rgangan holda, reklamani faqat maqsadli auditoriya oldida namoyish qilish qobiliyati. Agar platforma sayti tashrif buyuruvchilar haqida ma'lumot to'plash qobiliyatini o'z zimmasiga olsa (masalan, ro'yxatdan o'tish paytida jinsi, yoshi, kasbi, geografiyasi), u holda ish beruvchi o'z reklamasi faqat eng istiqbolli tashrif buyuruvchilar oldida ko'rsatiladigan parametrlarni o'rnatishi mumkin. uning nuqtai nazaridan. Bu byudjet mablag'lari yanada oqilona sarflanishini anglatadi.
  • Taassurotlar uchun to'lov usulini tanlashda siz donor saytidagi tomoshabinlarning faolligini hisobga olishingiz kerak. Foydalanuvchilar qanchalik faol bo'lsa, ularga bir xil reklama shunchalik tez-tez ko'rsatiladi, shuning uchun pul tezroq sarflanadi va "tomoshabinlar" soni kamroq bo'ladi.

CPC nima?

CPC ("klik boshiga xarajat") - foydalanuvchining reklama beruvchining veb-saytiga keyingi o'tishi bilan birga reklama bo'yicha har bir bosish narxi.
CPC indikatorining xususiyatlari:

  • Reklama birligining 90% haqiqatan ham qiziqqan foydalanuvchilar tomonidan bosiladi. Bu shuni anglatadiki, klik uchun to'lov sizga ko'proq sodiq auditoriya orttirish imkonini beradi.
  • foydalanuvchilarning saytga har bir o'tishi uchun to'lovni amalga oshirishda har doim ushbu imkoniyatdan suiiste'mol qilish xavfi mavjud (masalan, raqobatchilar tomonidan byudjetning bo'sh "kliklari"). Aksariyat donor saytlar reklama beruvchilarning pullarini bunday holatlardan himoya qiladi (agar bir xil foydalanuvchi reklamaga juda "qiziqsa" mablag'larni blokirovka qiladi), ammo hozirgacha hech kim bo'sh qiziqish muammosini hal qila olmadi.
  • Klik uchun to'lov amalga oshirilganda, donor saytlari reklama havolasini bosgan har bir foydalanuvchi haqida statistik ma'lumotlarni taqdim etadi. Shunday qilib, reklama beruvchi o'z reklamasi qaysi auditoriyani qiziqtirayotganini tushunish imkoniyatiga ega. Albatta, statistika faqat har bir foydalanuvchi o'zi haqida saytda qoldirgan ma'lumotlar bilan cheklanadi.

CTR nima?

CTR (“click-through rate” yoki “click through rate”) – donor sayt foydalanuvchilarining reklamalar, bannerlar, tizerlar yoki matnli havolalarni bosishlari umumiy sonining ularning taassurotlari soniga nisbati. Bu ko'rsatkich qanchalik yuqori bo'lsa, reklama sayti shunchalik istiqbolli.
CTR - bu reklama kampaniyasining umuman, har bir donor sayt va har bir e'lonning alohida samaradorligini baholash.
Har bir alohida reklama saytining CTR-ni bilgan holda (foydalanuvchilar ko'proq nima qilishadi - ular tomosha qilishadi yoki bosadilar), siz xarajatlarni hisoblashingiz, dastlabki reklama smetasini tuzishingiz va narxlash modeli haqida qaror qabul qilishingiz mumkin.

Havolalar

Bu ushbu mavzu bo'yicha ensiklopedik maqola tayyorlash. Nashr matnini loyiha qoidalariga muvofiq takomillashtirish va to‘ldirish orqali loyihaning rivojlanishiga hissa qo‘shishingiz mumkin. Siz foydalanuvchi qo'llanmasini topishingiz mumkin