Як визначити вартість за клік (CPC) для реклами. Як визначити вартість за клік (CPC) для реклами Середня вартість за клік Google AdWords у сфері


Показник CPC в інтернет-рекламі

Що таке CPC у рекламі – це питання напевно зацікавить вебмайстра, який вперше зіткнувся з необхідністю монетизації свого сайту. Термін «CPC» є абревіатурою від англійського виразу"Cost Per Click", що в перекладі означає "вартість кліка". Іншими словами, CPC – це гроші, які рекламодавець платить за перехід відвідувача власнику web-ресурсу, на якому розміщено посилання або банер.

Це цікаво!Не можна сказати про CPC, що це гарний спосібмонетизації молодих сайтів чи блогів. Необхідно враховувати, що ціна за клік зазвичай становить кілька центів. Щоб отримувати солідний прибуток, необхідно мати web-ресурс з великою відвідуваністю.

Більше відео на нашому каналі - вивчайте інтернет-маркетинг із SEMANTICA

Від чого залежить середній CPC

Є кілька критеріїв, що впливають на вартість кліка. Найбільш значущим фактором є тема сайту. Комерційні проекти, присвячені інвестиціям, фінансам, будівництву тощо, приносять своїм власникам набагато більше прибутку, ніж розважальні чи «жіночі» сайти. Крім тематичної приналежності web-майданчика, на показник CPC впливають такі критерії:

  • час доби;
  • географічне розташування інтернет-користувача;
  • ключова фраза;
  • авторитетність web-ресурсу у системі.
.

Що реклама CPC дає рекламодавцю та вебмайстру

Скориставшись цим інструментом просування, рекламодавець отримує такі переваги:

  • можливість гнучкого розподілу бюджету;
  • рекламну кампанію можна зупинити у час;
  • оплата проводиться тільки за фактичні переходи на сайт, що просувається;
  • є можливість швидко оцінити результативність рекламної кампанії.

Потрібно враховувати, що мережі контекстної рекламипред'являють певні вимоги щодо сайтів, що приймаються. Насамперед, web-ресурс має відповідати правилам партнерської програми та не порушувати вимоги законодавства. Також можуть бути встановлені обмеження відвідуваності сайту, за його тематикою. У категорію «заборонених» зазвичай потрапляють сайти про азартні ігри, фармакологію тощо.

Дохід сайту залежить не тільки від вартості кліка, а й від величини CTR (кількість переходів відвідувачів на 1000 показів рекламного оголошення). Щоб покращити CTR, можна експериментувати з розташуванням рекламних блоків та їх візуальними характеристиками.

Багато інтернет-маркетологів часто стикаються з необхідністю підрахувати вартість кліка по різним видамреклами. Що таке CPC? Це абревіатура англійською звучить як (CPC) Cost Per Click – ціна за клік. Для чого це потрібно? Розрахунок CPC допоможе нам визначити вартість кліка, один із важливих показників, що впливає на ефективність рекламного джерела в цілому.

Насправді розрахунок ціни кліка - це дуже проста операція, де достатньо знати вартість розміщення рекламних матеріаліві кількість вироблених ними кліків. Говорячи простіше, формула розрахунку CPC має такий вигляд:

Тепер у вас не повинно бути питання, як розрахувати CPC. Потрібно зрозуміти, чим важливий показник CPC і для чого він потрібний.

Приклади розрахунку CPC

Для того щоб закріпити результат, необхідно попрактикуватися в розрахунках. Кожен із розрахунків ви можете перевірити на калькуляторі зверху, щоб упевнитись у їх правильності.

Отже, приклад №1: уявимо, що ви розмістили банер на сайті за 6500 рублів на місяць За місяць ви отримали 532 переходу з цього банера на ваш майданчик. Порахуємо середню вартість кліка за цим банером:

CPC = 6500 рублів / 532 переходи.
CPC = 12,22 рубля за 1 перехід.

Разом, використовуючи формулу розрахунку CPC, ми визначили, що перехід цього банеру в середньому коштував 12,22 рубля. Як ви думаєте, чи це хороша ціна чи ні?

Поки ви розмірковуєте над цим результатом, розглянемо другий приклад: ви розмістили оголошення у соціальної мережіВконтакті. Ви сплачуєте 5,12 рублів за 1000 показів оголошення. Відкрутивши 25 000 показів, за оголошенням клікнули 14 осіб. Порахуємо вартість кліків за цим оголошенням:

Як можна помітити, ми не маємо фінальної вартості розміщення цього оголошення, але існує ряд показників, які допоможуть нам це визначити. Є таке поняття. Використовуємо її, щоб визначити вартість розміщення реклами.

Як бачите, вартість кліку вийшла ще меншою. Але давайте відповімо на таке запитання:

Показник CPC – чи можна орієнтуватися на нього?

Показник CPC є потужним інструментом оцінки рекламних кампаній. Кліки по 3, 7, 10 рублів - дешево, круто і чудово. І все б нічого, але якщо ці кліки – це не ваша цільова аудиторія, а випадкові користувачі, яким може навіть і не цікаві ваші оголошення? Виходить, ціна за справжній цільовий клік зростає. Таким чином, показник CPC також збільшується, тому що відсіваються неправильні переходи. Що ж робити?

Тут набирає чинності поняття “ ” або Action. Цільовими діями є:

  • заповнення форми зворотнього зв'язку;
  • дзвінок;
  • замовлення зворотного дзвінка;
  • купівля товару;
  • відвідування певної сторінки;
  • завантаження прайс-листа і т.д.

Якщо кліки за вашими оголошеннями призводять до здійснення цільових дій, тобто до конверсій, ви потрапили у вашу цільову аудиторію і ваш показник CPC безпосередньо впливає на вашу рентабельність інвестицій. Правильно провівши , ви можете зрозуміти реальну ефективність рекламного каналу.

Ось так ми визначили, що ціна за клік впливає вартість рекламної кампанії. Чим нижче показник CPC, тим краще, особливо якщо ці кліки призводять до конверсій. Не забувайте правильно розрахувати CPC – це допоможе вам у вашій роботі.

Часто при виставленні ставок - вартості за клік люди керуються інтуїцією. Це стосується і виставлення вартості кліку в Яндекс Директі, і в Google Adwords і взагалі будь-якої рекламної системи.

Виходить такий діалог:

— Ми можемо платити не більше ніж 30 рублів за клік.
- Чому 30 рублів? Чому не 130?
— Не знаю, мені здається, це нормальна ціна.

Для розрахунку вартості кліка знадобляться наступні параметри:

При таких розрахунках завжди схиляємося в гірший бік - використовуємо трохи більше рівень витрат або трохи меншу очікувану кількість продажів.

  • Чистий прибуток з одного замовлення, як різниця між собівартістю та ціною товару. При розрахунку даного показника враховуйте відмови та повернення на замовлення.
  • Конверсію досліджуваного сайту - співвідношення відвідувачів, які зробили покупку, до кількості відвідувачів сайту.
    Якщо ця величина поки не відома, то можна пошукати середні статистичні показники для вашої галузі, наприклад, для інтернет магазину 2%, для лендингу 4%. Варто враховувати, що похибка тут може позначитися на результаті.

Формула розрахунку вартості кліка:

Відразу розглянемо на прикладі:

  • Чистий прибуток з одного замовлення складає 250 рублів
  • Конверсія магазину – 1,5%

Вираховуємо вартість кліку за формулою:

Ціна кліку = Чистий прибуток * Конверсія/100.

Тому отримуємо: Ціна кліка = 250*1,5/100 = 3 рублі 75 копійок.

Це максимально допустима ціна кліку, за якої ваша рентабельність становитиме 0%. Зменшіть вартість натискання на N відсотків. Ці відсотки будуть вашим зразковим прибутком.

За такою ціною трафіку не буде…

Може виникнути питання, а що робити з такою ціною кліка, адже трафіку, наприклад, у Яндекс Дірект, з такою ставкою не буде?

  • Збільшувати рентабельність
    Можна підвищити націнку товару, змінити асортимент, скоротити витрати тощо.
  • Апсейли
    Допродувати на сайті та по телефону при підтвердженні замовлення. Насправді це один із способів підвищити рентабельність.
  • Збільшувати конверсію сайту
    Працювати над інтерфейсом, тестувати віджети, забезпечувати сапорт клієнтам, пропонувати товар за гарною ціною.
  • Знайти дешевий або безкоштовний трафік, при якому зберігатиметься задане значення конверсії.
  • Не забувати клієнтів, які вже купили. Або не купили. Робити повторні продажі, використовувати E-mail розсилки, дзвонити та нагадувати про себе. Загалом працювати з клієнтською базою.

Важливий момент. Вартість кліка розраховується для кожного рекламного каналу та для кожного інструмента всередині рекламного каналу окремо. Тому що конверсія сайту для пошукової кампанії Яндекс Дірект, для рекламної мережі Яндекс Дірект РСЯ,

Як і будь-який професійної діяльності, В інтернет-маркетингу існує маса термінів та визначень, які допомагають фахівцям швидко орієнтуватися в роботі, робити розрахунки та проводити аналітику просування. Для користувачів без досвіду багато термінів не завжди очевидні, саме тому в нашій сьогоднішній статті ми розшифруємо основні визначення та формули інтернет-маркетологів, і розповімо, де їх можна і потрібно застосовувати.


Для Вашої зручності ми розділили нашу статтю на блоки:

Терміни та формули для розрахунку витрат


Зараз познайомимо Вас із термінами:


CTR (click-through rate)- Показник клікабельності рекламних оголошень. Розраховується як відсоткове ставлення числа кліків до показів об'яв. За допомогою CTR визначають ефективність рекламної кампанії.


Формула: CTR = (кількість кліків/кількість показів)*100%

CPC (costperclick) – вартість, яку платить рекламодавець за клік з рекламного оголошення з наступним переходом на сайт. CPC допомагає нам оцінити ефективність рекламної кампанії та скоригувати ставки. На показник CPC впливає декілька факторів - саме оголошення, його показник якості (СТR), регіон показу, час, конкуренти, що показують рекламу за тими самими ключовими фразами.


CPA (costperaction)- Вартість дії на сайті рекламодавця. У разі рекламодавець сам приймає рішення, що приймати за корисне дію. Це може бути «Відвідування сторінки контакти» або «Надсилання форми зворотного зв'язку». До цього терміна можна також віднести визначення CPL (costperlead)– це вартість за потенційного клієнта, що залишив свої контакти або зв'язався з рекламодавцем іншим зручним способом.



Для коректного відстеження корисних дій необхідно встановити мету в Google Analytics або іншій системі аналітики, де вестиметься підрахунок даних.


Також є послуги автоматичного розрахунку показника CPA– такі як, К-50, Roistat та інші.

CPS (costper sale) – вартість 1 оплаченого замовлення товару/послуги з рекламних джерел. Розрахунок CPS зручний для інтернет-магазинів з онлайн-оплатою. Для інших необхідна система наскрізної аналітики з інтеграцією CRM. CPS допоможе Вам скоригувати бюджети реклами, а також підвищити її ефективність.

CPO (cost per order)- вартість 1 замовлення товару/послуги. Відмінність полягає в тому, що, як правило, у CPO враховуються всі замовлення, в тому числі й не сплачені.


CPM (Cost per Millenium) –вартість за 1000 показів, визначення тих рекламодавців, кому важливо донести рекламне повідомлення до кінцевого користувача, при цьому не орієнтуватися на кліки по оголошення, і оплачувати лише кожні 1000 показів.


Формула: CPM = вартість розміщення рекламного оголошення / число передбачуваних контактів * 1000

CPI (cost per install)– вартість встановлення мобільного додатка. Розрахунок CPI корисний для рекламодавців, чий продукт – це мобільні програми. Показник CPI вважає вартість однієї установки програми.


Перераховані вище терміни допоможуть Вам відслідковувати ефективність Ваших рекламних кампаній, вибирати найкращі для себе моделі просування, а також контролювати та коригувати рекламний бюджет.

Терміни та формули для розрахунку прибутку

Коли витрати пораховані, настає найцікавіша частина кожного підприємця – підрахунок прибутку. Нижче Ви знайдете для себе формули та визначення, які стануть Вам вірними помічниками.

Ad Costs to Sales (A/S)- Визначення ефективності реклами. За допомогою простої формули A/S ви зможете порахувати прибуток з товару/послуги, що просувається, за вирахуванням витрат, що йдуть на підтримку даного товару/послуги. Зазвичай, показник вираховується за річний період чи період звітності підприємства.


Return on Ad Spend (ROAS)- Визначення, яке допомагає нам порахувати, скільки прибутку ви отримали з рекламних кампаній. Наприклад, ви отримали прибуток з реклами в 100 000 рублів, витративши у своїй реклами 30 000 крб. Вважаємо: 100000/30000 = 3,3 руб. ви отримали з кожного витраченого 1 рубля реклами.


Формула: ROAS = прибуток/витрати на рекламні канали


ROI (Return on Investment)і ROMI (Return on marketing investment)відрізняються від ROAS розміром витратної частини. В ROMI (ROI) як витрати враховуються всі витрати на маркетинг, не тільки рекламні канали (наприклад, створення сайту, розробка нового креативу для медійної реклами тощо).


Формула: ROMI (ROI) = прибуток/витрати на маркетинг


Ad Costs to Margin (A/M)– ще одне визначення, що допомагає оцінити рентабельність реклами, але тільки витрати стосовно прибутку, а витрати стосовно прибутку, за вирахуванням собівартості товару/послуги, тобто чистий прибуток від інвестицій.

EPC (Earnings Per Click)– показник схожий на показник CPC, відмінність у тому, що CPC – це витрати на клік, а EPC – це прибуток зі 100 або 1000 кліків.


Формула: EPS = (отриманий прибуток/кількість кліків) * 100 (або 1000)

LTV (Lifetime Value)- це сукупна прибуток підприємства, одержувана від одного клієнта весь час роботи з ним. Показник дає чітке розуміння окупності вкладень одного залученого клієнта.


Формула: LTV = дохід з 1 клієнта за весь час співпраці – витрати на залучення та утримання клієнта.

KPI– це ключовий показник, що дозволяє оцінити ефективність роботи щодо досягнення цілей. KPI визначається індивідуально з фахівцем та рекламодавцем, відповідно до поточних та бажаних показників.

У цій статті ми постаралися максимально докладно розповісти про основні терміни та формули, що застосовуються в інтернет-маркетингу, для того, щоб Ви могли оцінювати поточну ситуацію Ваших рекламних кампаній, а також розуміти мову фахівців у галузі маркетингу. Високих показників!


До скорої зустрічі!

Збираючись організувати контекстну або медійну рекламу в інтернеті, рекламодавці передбачають для цих компаній певний бюджет. Отже, вони хочуть бачити, на що витрачаються їхні гроші.
Ще важливіше для рекламодавця - це зрозуміти, як краще вкласти кошти в рекламну кампанію, щоб вона була максимально ефективною, гроші витрачалися економно, а користувачів на сайт було залучено по максимуму.
Для розуміння звітів про проведені рекламні кампанії, а також їх планування існують такі параметри вимірювання рекламних стратегій як CPM, CTR та CPC-показники.
CPM та CPC – це професійні терміни, що позначають моделі ціноутворення, варіанти оплати реклами в мережі. CTR – це показник ефективності реклами в інтернеті.

Що таке CPM?

CPM (“cost Per Thousand Impression” або “cost per mile”) – це показник в інтернет-рекламі, що означає ціну за 1000 показів банера або

оголошення. Тобто скільки саме грошей рекламодавець заплатить власнику майданчика, де передбачається розміщення банера або оголошення, щоб реклама була продемонстрована цільовій аудиторії 1 000 разів.
Особливості CPM-показника:

  • Враховується та підсумовується кожен показ. Чи захоче користувач натиснути на оголошення і перейти за посиланням на сайт рекламодавця – гарантій немає жодних.
  • При оплаті за покази кліки безкоштовні.
  • Можливість демонстрації реклами виключно перед цільовою аудиторією, попередньо вивчивши відвідуваність майданчика. Якщо сайт-майданчик передбачає можливість збору даних про відвідувачів (наприклад, стать, вік, професія, географія під час реєстрації), то роботодавець може задати параметри, за якими його реклама буде демонструватися лише перед найперспективнішими з його погляду відвідувачами. Отже, бюджет витрачатися раціональніше.
  • Вибираючи спосіб оплати за покази, варто враховувати активність аудиторії на сайті-донорі. Чим активніші користувачі, тим частіше їм показується те саме оголошення, отже, гроші витрачаються швидше, а обхват «глядачів» менше.

Що таке CPС?

CPC ("cost per click") - це вартість кожного кліку по рекламній об'яві разом з наступним переходом користувача на сайт рекламодавця.
Особливості СРС-показника:

  • у 90% по рекламному блоку кликають справді зацікавлені користувачі. А це означає, що оплата за кліки дозволяє отримати більш лояльну аудиторію.
  • при оплаті за кожен перехід користувачів на сайт завжди є ризик зловживання цією можливістю (наприклад, порожнє «скликання» бюджету конкурентами). Більшість майданчиків-донорів захищають гроші рекламодавців від подібних випадків (блокують кошти, якщо один і той же користувач надто «цікавиться» рекламою), але проблему цікавості поки вирішити нікому не вдалося.
  • при оплаті за клік майданчики-донори надають статистичну інформацію про кожного користувача, який перейшов за рекламним посиланням. Таким чином, рекламодавець має можливість зрозуміти, яка саме аудиторія цікавиться його рекламою. Звичайно ж, статистичні дані обмежені лише тією інформацією, яку кожний користувач залишив на сайті.

Що таке CTR?

CTR («click-through ratio» або «click through rate») - це відсоткове співвідношення від загальної кількості кліків користувачів сайту-донора за рекламними оголошеннями, банерами, тизерами або текстовими посиланнями до їх показів. Чим цей показник вищий, тим майданчик для розміщення реклами є перспективнішим.
CTR – це оцінка ефективності рекламної кампанії загалом, кожного майданчика-донора та кожного рекламного оголошення окремо.
Знаючи показник CTR кожного окремого рекламного майданчика (що там користувачі роблять частіше – дивляться чи клікають), можна розрахувати витрати, скласти попередній рекламний кошторис та визначитися з моделлю ціноутворення.

Посилання

Це заготівля енциклопедичної статті з цієї теми. Ви можете зробити внесок у розвиток проекту, покращивши та доповнивши текст публікації відповідно до правил проекту. Посібник користувача ви можете знайти