Cum să determinați costul-pe-clic (CPC) pentru anunțuri. Cum să determinați anunțurile cost-pe-clic (CPC) pentru costul-pe-clic mediu Google AdWords în funcție de industrie


Indicator CPC în publicitatea online

Ce este CPC în publicitate - această întrebare va interesa cu siguranță un webmaster care se confruntă mai întâi cu nevoia de a-și monetiza site-ul. Termenul „CPC” este o abreviere pentru Expresie engleză„Cost pe clic”, care înseamnă „cost pe clic”. Cu alte cuvinte, CPC sunt banii pe care advertiserul ii plateste pentru trecerea vizitatorului la proprietarul resursei web pe care este plasat linkul sau bannerul.

Este interesant! Nu se poate spune despre CPC că este mod bun monetizează site-uri sau bloguri tinere. Rețineți că CPC este de obicei de câțiva cenți. Pentru a obține un venit solid, trebuie să aveți o resursă web cu mult trafic.

Mai multe videoclipuri pe canalul nostru - învață marketing pe internet cu SEMANTICA

Ceea ce determină CPC-ul mediu

Există mai multe criterii care influențează costul pe clic. Cel mai important factor este subiectul site-ului. Proiectele comerciale dedicate investițiilor, finanțelor, construcțiilor etc., le aduc proprietarilor mult mai mult profit decât site-urile de divertisment sau „femei”. Pe lângă afilierea tematică a site-ului web, indicatorul CPC este influențat de următoarele criterii:

  • Partea zilei;
  • locația geografică a utilizatorului de internet;
  • fraza cheie;
  • autoritatea resursei web în sistem.
.

Ce face publicitatea CPC pentru agenții de publicitate și editori

Folosind acest instrument de promovare, agentul de publicitate beneficiază de următoarele beneficii:

  • posibilitatea alocarii bugetare flexibile;
  • campania publicitară poate fi oprită în orice moment;
  • plata se face doar pentru tranzițiile efective către site-ul promovat;
  • există posibilitatea de a evalua rapid eficacitatea campanie publicitara.

Trebuie avut în vedere faptul că rețelele publicitate contextuală au anumite cerințe în legătură cu site-urile acceptate. În primul rând, resursa web trebuie să respecte regulile programului de afiliere și să nu încalce cerințele legii. De asemenea, pot fi setate restricții privind traficul pe site, în funcție de subiectul acestuia. Categoria „interzise” include de obicei site-uri despre jocuri de noroc, farmacologie etc.

Venitul pe site depinde nu numai de costul unui clic, ci și de valoarea CTR (numărul de clicuri ale vizitatorilor la 1000 de afișări reclame). Pentru a vă îmbunătăți CTR, puteți experimenta cu plasarea unităților de anunțuri și cu caracteristicile vizuale ale acestora.

Mulți agenți de marketing pe internet se confruntă adesea cu nevoia de a calcula costul unui clic pe tipuri diferite publicitate. Ce este CPC? Această abreviere în engleză sună ca (CPC) Cost Per Click - cost pe clic. Pentru ce este? Calculul CPC ne va ajuta să stabilim costul pe clic, unul dintre indicatorii importanți care afectează eficiența unei surse de publicitate în ansamblu.

De fapt, calcularea costului unui clic este o operațiune foarte simplă, în care este suficient să cunoști costul plasării materiale promoționaleși numărul de clicuri efectuate asupra acestora. Mai simplu spus, formula de calcul CPC arată astfel:

Acum nu ar trebui să aveți întrebări despre cum să calculați CPC. Este necesar să înțelegem de ce CPC-ul este atât de important și de ce este necesar.

Exemple de calcul CPC

Pentru a consolida rezultatul, este necesar să exersați calculele. Puteți verifica fiecare dintre calculele de pe calculatorul de mai sus pentru a vă asigura că sunt corecte.

Asa de, exemplul nr 1: Să ne imaginăm că ați plasat un banner pe site pentru 6500 de ruble pe lună. În ultima lună, ați primit 532 de tranziții de la acest banner pe site-ul dvs. Să calculăm costul mediu pe clic pe acest banner:

CPC = 6500 ruble / 532 tranziții.
CPC = 12,22 ruble pentru 1 tranziție.

În total, folosind formula de calcul CPC, am stabilit că costul mediu al clicului pe acest banner a fost de 12,22 ruble. Crezi că acesta este un preț bun sau nu?

În timp ce vă gândiți la acest rezultat, luați în considerare un al doilea exemplu: ați plasat anunțul rețea socială In contact cu. Plătiți 5,12 RUB pentru 1000 de afișări de anunțuri. După ce au dezactivat 25.000 de afișări, 14 persoane au dat clic pe anunț. Să calculăm costul clicurilor pe acest anunț:

După cum puteți vedea, nu avem costul final al plasării acestui anunț, dar există o serie de indicatori care ne vor ajuta să stabilim acest lucru. Există un astfel de concept. Îl folosim pentru a determina costul reclamei.

După cum puteți vedea, costul pe clic este și mai mic. Dar să răspundem la următoarea întrebare:

Indicatorul CPC - vă puteți ghida după el?

În sine, CPC este un instrument puternic pentru evaluarea campaniilor publicitare. Clicuri de 3, 7, 10 ruble - ieftine, cool și minunate. Și totul ar fi bine, dar ce se întâmplă dacă aceste clicuri nu sunt publicul tău țintă, ci utilizatori aleatori care ar putea să nu fie nici măcar interesați de anunțurile tale? Se dovedește că prețul pentru un clic real, vizat este în creștere. Astfel, crește și CPC-ul, deoarece clicurile incorecte sunt eliminate. Ce să fac?

Aici intervine conceptul „” sau Acțiune. Acțiunile țintă sunt:

  • completarea formularului părere;
  • apel;
  • comanda de apel invers;
  • achiziționarea de bunuri;
  • vizitarea unei anumite pagini;
  • descărcarea listei de prețuri etc.

Dacă clicurile pe anunțurile dvs. duc la acțiuni direcționate, adică la conversii, atunci v-ați atins publicul țintă și CPC-ul dvs. are un impact direct asupra rentabilității investiției. Dacă este făcut corect, puteți înțelege eficiența reală a canalului de publicitate.

Acesta este modul în care am stabilit că CPC afectează costul unei campanii publicitare. Cu cât CPC este mai mic, cu atât mai bine, mai ales dacă acele clicuri generează conversii. Nu uitați cum să calculați corect CPC - vă va ajuta în munca dvs.

Adesea, oamenii sunt ghidați de intuiție atunci când stabilesc sume licitate CPC. Acest lucru este valabil și pentru stabilirea costului unui clic în Yandex Direct și în Google Adwords și, în general, în orice sistem de publicitate.

Următorul dialog rezultă:

- Nu putem plăti mai mult de 30 de ruble pe clic.
- De ce 30 de ruble? De ce nu 130?
- Nu știu, cred că acesta este un preț normal.

Pentru a calcula costul unui clic, aveți nevoie de următorii parametri inițiali:

Cu astfel de calcule, înclinăm mereu spre ce este mai rău - folosim puțin mai mult nivelul costurilor sau puțin mai puțin decât numărul așteptat de vânzări.

  • Profit net dintr-o comandă, ca diferență între costul principal și prețul mărfurilor. Atunci când calculați acest indicator, luați în considerare anulările și retururile pentru comenzi.
  • Conversia site-ului cercetat - raportul dintre vizitatorii care au făcut o achiziție și numărul total de vizitatori ai site-ului.
    Dacă această valoare nu este încă cunoscută, atunci puteți căuta indicatori statistici medii pentru industria dvs., de exemplu, 2% pentru un magazin online, 4% pentru o pagină de destinație. Trebuie reținut că eroarea de aici poate afecta foarte mult rezultatul.

Formula pentru calcularea costului unui clic:

Să ne uităm imediat la un exemplu:

  • Profitul net dintr-o comandă este de 250 de ruble
  • Conversie în magazin - 1,5%

Calculăm costul unui clic folosind formula:

Faceți clic pe Cost = Profit net * Conversie / 100.

Prin urmare, obținem: Costul unui clic = 250 * 1,5 / 100 = 3 ruble 75 copeici.

Acesta este CPC maxim acceptabil la care rentabilitatea investiției dvs. va fi de 0%. Reduceți costul pe clic cu N procente. Acest procent va fi profitul dvs. aproximativ.

La acest preț, nu va fi trafic...

Poate apărea întrebarea, ce să faceți cu un astfel de cost pe clic, deoarece nu va exista trafic, de exemplu, în Yandex Direct cu o astfel de rată?

  • Creșteți profitabilitatea
    Puteți crește markupul pentru un produs, puteți modifica sortimentul, puteți reduce costurile și așa mai departe.
  • Upsells
    Vindeți pe site și telefonic la confirmarea comenzii. De fapt, aceasta este o modalitate de a vă crește profitabilitatea.
  • Creșteți conversia site-ului
    Lucrați la interfață, testați widget-uri, oferiți asistență clienților, oferiți bunuri la un preț bun...
  • Găsiți trafic ieftin sau gratuit, la care se va menține valoarea de conversie specificată.
  • Nu uitați de clienții care au cumpărat deja... Sau nu cumpărat. Face vânzări repetate, utilizați buletine informative prin e-mail, sunați și amintiți-vă despre dvs. În general, lucrați cu o bază de clienți.

Un punct important. Costul pe clic este calculat pentru fiecare canal de publicitate și pentru fiecare instrument din cadrul canalului de publicitate separat. Deoarece conversia site-ului pentru campania de căutare Yandex Direct, pentru rețeaua de publicitate Yandex Direct YAN,

Ca în oricare activitate profesională, în marketingul pe Internet există o mulțime de termeni și definiții care îi ajută pe specialiști să-și navigheze rapid în munca, să facă calcule și să efectueze analize de promovare. Pentru utilizatorii fără experiență, mulți termeni nu sunt întotdeauna evidenți, motiv pentru care, în articolul nostru de astăzi, vom descifra definițiile și formulele de bază ale agenților de marketing pe internet și vă vom spune unde pot și ar trebui aplicați.


Pentru confortul dvs., am împărțit articolul nostru în blocuri:

Termeni și formule pentru calcularea costurilor


Acum vă vom prezenta termenii:


CTR (rata de clic) este rata de clic a reclamelor. Calculat ca procent de clicuri la afișările de anunțuri. CTR este folosit pentru a determina eficacitatea unei campanii de publicitate.


Formulă: CTR = (număr de clicuri / număr de afișări) * 100%

CPC (costpeclic) - costul pe care agentul de publicitate îl plătește pentru clic pe un anunț cu o tranziție ulterioară pe site. CPC ne ajută să evaluăm eficacitatea unei campanii publicitare și să ajustăm sumele licitate. Mai mulți factori afectează indicatorul CPC - anunțul în sine, indicatorul său de calitate (CTR), regiunea de afișare, ora, concurenții care afișează anunțuri pentru aceleași expresii cheie.


CPA (costpeacțiune)- costul acțiunii pe site-ul agentului de publicitate. În acest caz, agentul de publicitate însuși decide ce să ia ca acțiune utilă. Acesta ar putea fi „Vizitarea paginii de contact” sau „Trimiterea unui formular de feedback”. Acest termen poate include și definiția CPL (costpeconduce) Este costul pentru potential client care și-au părăsit contactele sau au contactat agentul de publicitate într-un alt mod convenabil.



Pentru urmărirea corectă a acțiunilor utile, trebuie să setați un obiectiv în Google Analytics sau alt sistem de analiză, unde vor fi calculate datele.


Există și servicii de calcul automat indicator CPA- cum ar fi K-50, Roistat și altele.

CPS (costpe vânzare) - costul unei comenzi platite de bunuri/servicii din surse de publicitate. Calculul CPS este convenabil pentru magazinele online cu plată online. În rest, un sistem de analiză end-to-end cu Integrare CRM... CPS vă va ajuta să vă ajustați bugetele de publicitate și să vă îmbunătățiți eficacitatea.

CPO (cost pe comandă)- costul unei comenzi de bunuri/servicii. Diferența este că, de regulă, toate comenzile sunt luate în considerare în CPO, inclusiv cele neplătite.


CPM (cost pe mileniu) - cost pe 1000 de afișări, definiția pentru acei agenți de publicitate care trebuie să transmită un mesaj publicitar utilizatorului final, fără a se concentra pe clicurile pe anunțuri și să plătească numai la fiecare 1000 de afișări.


Formulă: CPM = Costul plasării anunțului / Numărul de contacte proiectate * 1000

CPI (cost pe instalare)- costul instalării unei aplicații mobile. Calcularea CPI este utilă pentru agenții de publicitate al căror produs sunt aplicațiile mobile. CPI este costul pe instalarea aplicației.


Termenii de mai sus vă vor ajuta să urmăriți eficacitatea campaniilor dvs. publicitare, să alegeți cele mai bune modele de promovare pentru dvs. și să controlați și să ajustați bugetul dvs. de publicitate.

Termeni și formule de calcul al profitului

Când se calculează costurile, vine cea mai interesantă parte pentru fiecare antreprenor - calcularea profitului. Mai jos veți găsi formule și definiții pentru dvs. care vă vor deveni ajutoarele credincioase.

Costurile publicitare pentru vânzări (A/S)- determinarea eficacităţii reclamei. Folosind o formulă simplă A/S, puteți calcula profitul din produsul/serviciul promovat minus costurile cheltuite pentru susținerea acestui produs/serviciu. De regulă, indicatorul este calculat pentru perioada anuală sau perioada de raportare a companiei.


Rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS)- o definitie care ne ajuta sa calculam cat profit ati obtinut din campaniile de publicitate. De exemplu, ați realizat un profit publicitar de 100.000 de ruble, în timp ce ați cheltuit 30.000 de ruble pe publicitate. Considerăm: 100.000/30.000 = 3,3 ruble. ai primit din fiecare 1 rublă cheltuită cu publicitate.


Formulă: ROAS = profit/cheltuială pe canalele de publicitate


ROI (rentabilitatea investiției)și ROMI (Rentabilitatea investiției de marketing) diferă de rentabilitatea cheltuielilor publicitare prin dimensiunea părții de cost. ROMI (ROI) consideră toate costurile de marketing drept costuri, nu doar canalele publicitare (de exemplu, crearea unui site web, dezvoltarea unei noi reclame pentru publicitate display etc.).


Formulă: ROMI (ROI) = Profit / Cheltuieli de marketing


Costurile publicitare până la marjă (A/M)- o alta definitie care ajuta la evaluarea rentabilitatii reclamei, dar nu a costurilor in raport cu profitul, ci a costurilor in raport cu profitul, minus costul bunurilor/serviciilor, adica profitul net pe investitie.

EPC (venituri pe clic)- indicatorul este similar cu indicatorul CPC, diferența este că CPC este costul pe clic, iar EPC este profitul din 100 sau 1000 de clicuri.


Formulă: EPS = (Profit obținut / Număr de clicuri) * 100 (sau 1000)

LTV (Valoarea de viață)- Acesta este profitul total al companiei primit de la un client pe întreaga perioadă de lucru cu acesta. Indicatorul oferă o înțelegere clară a rentabilității investiției într-un client atras.


Formulă: LTV = venit de la 1 client pe întreaga perioadă de cooperare - costul atragerii și păstrării unui client.

KPI- Acesta este un indicator cheie care vă permite să evaluați eficacitatea muncii pentru a atinge obiectivele. KPI este determinat individual cu un specialist și advertiser, în conformitate cu indicatorii actuali și doriti.

În acest articol, am încercat să spunem cât mai multe despre termenii și formulele de bază folosite în marketingul pe Internet, astfel încât să puteți evalua situația actuală a campaniilor dvs. de publicitate, precum și să înțelegeți limbajul specialiștilor în marketing. Performanță bună pentru tine!


Ne vedem în curând!

Atunci când plănuiesc să organizeze publicitate contextuală sau afișată pe Internet, agenții de publicitate asigură un anumit buget pentru aceste companii. Prin urmare, vor să vadă unde sunt cheltuiți banii lor.
Și mai important pentru un agent de publicitate este să înțeleagă cum să investească cel mai bine într-o campanie de publicitate, astfel încât să fie cât mai eficientă, banii să fie cheltuiți cu moderație, iar utilizatorii să fie atrași la maximum de site.
Pentru a înțelege rapoartele privind campaniile publicitare desfășurate, precum și planificarea acestora, există parametri de măsurare a strategiilor de publicitate precum CPM, CTR și CPC-indicatori.
CPM și CPC sunt termeni profesioniști pentru modele de prețuri, opțiuni de plată pentru publicitate online. Și CTR este un indicator al eficienței publicității pe Internet.

Ce este CPM?

CPM („cost pe o mie de afișări” sau „cost pe milă”) este o valoare din publicitatea online care indică costul pe 1000 de afișări ale unui banner sau

reclame. Adică câți bani îi va plăti agentul de publicitate proprietarului site-ului pe care ar trebui să fie plasat bannerul sau anunțul pentru ca anunțul să fie afișat publicului țintă de 1.000 de ori.
Caracteristicile indicatorului CPM:

  • Fiecare impresie este numărată și însumată. Indiferent dacă utilizatorul dorește să facă clic pe anunț și să urmeze linkul către site-ul web al agentului de publicitate - nu există garanții.
  • Când plătiți pentru afișări, clicurile sunt gratuite.
  • Capacitatea de a afișa reclame exclusiv în fața publicului țintă, având în prealabil studiat traficul site-ului. Dacă site-ul platformei își asumă capacitatea de a colecta date despre vizitatori (de exemplu, sex, vârstă, profesie, geografie în timpul înregistrării), atunci angajatorul poate seta parametrii conform cărora publicitatea sa va fi afișată doar în fața celor mai promițători vizitatori. din punctul lui de vedere. Aceasta înseamnă că bugetul va fi cheltuit mai rațional.
  • Atunci când alegeți o metodă de plată pentru afișări, ar trebui să țineți cont de activitatea publicului pe site-ul donator. Cu cât utilizatorii sunt mai activi, cu atât li se afișează mai des același anunț, prin urmare, banii sunt cheltuiți mai repede, iar circumferința „spectatorilor” este mai mică.

Ce este CPC?

CPC ("costul pe clic") este costul fiecărui clic pe o reclamă împreună cu tranziția ulterioară a utilizatorului pe site-ul web al agentului de publicitate.
Caracteristicile indicatorului CPC:

  • 90% din unitatea de anunțuri este făcută de utilizatori cu adevărat interesați. Aceasta înseamnă că plata-pe-clic vă permite să câștigați un public mai loial.
  • atunci când plătiți pentru fiecare tranziție a utilizatorilor pe site, există întotdeauna riscul abuzului de această oportunitate (de exemplu, „clicuri” goale din buget de către concurenți). Majoritatea site-urilor donatoare protejează banii agenților de publicitate de astfel de cazuri (ei blochează fonduri dacă același utilizator este prea „interesat” de publicitate), dar până acum nimeni nu a reușit să rezolve problema curiozității inactive.
  • Atunci când plătiți pentru un clic, site-urile donatoare oferă informații statistice despre fiecare utilizator care a făcut clic pe linkul de publicitate. Astfel, agentul de publicitate are posibilitatea de a înțelege ce public este interesat de reclama sa. Desigur, statisticile sunt limitate doar de informațiile pe care fiecare utilizator le-a lăsat despre sine pe site.

Ce este CTR?

CTR („click-through ratio” sau „click through rate”) este procentul din numărul total de clicuri ale utilizatorilor site-ului donator pe reclame, bannere, teasere sau link-uri text, față de numărul de afișări ale acestora. Cu cât este mai mare acest indicator, cu atât site-ul de publicitate este mai promițător.
CTR este o evaluare a eficacității unei campanii de publicitate în ansamblu, fiecare site donator și fiecare anunț separat.
Cunoscând CTR-ul fiecărui site de publicitate individual (ce fac utilizatorii acolo mai des - urmăresc sau da clic), puteți calcula costurile, puteți elabora o estimare publicitară preliminară și puteți decide asupra unui model de preț.

Legături

Aceasta este o pregătire a unui articol enciclopedic pe această temă. Puteți contribui la dezvoltarea proiectului prin îmbunătățirea și completarea textului publicației în conformitate cu regulile proiectului. Puteți găsi manualul de utilizare