Care este diferența dintre indicatorii cpc și cpa. Explicația CPO, CPL, CPS, ROAS, ROI și alți termeni. Indicator CPC - vă puteți concentra asupra acestuia


Adesea, oamenii sunt ghidați de intuiție atunci când stabilesc sume licitate CPC. Acest lucru este valabil și pentru stabilirea costului unui clic în Yandex Direct și în Google Adwords și, în general, în orice sistem de publicitate.

Următorul dialog rezultă:

- Nu putem plăti mai mult de 30 de ruble pe clic.
- De ce 30 de ruble? De ce nu 130?
- Nu știu, cred că acesta este un preț normal.

Pentru a calcula costul unui clic, aveți nevoie de următorii parametri inițiali:

Cu astfel de calcule, înclinăm mereu spre ce este mai rău - folosim puțin mai mult nivelul costurilor sau puțin mai puțin decât numărul așteptat de vânzări.

  • Profit net dintr-o comandă, ca diferență între costul principal și prețul mărfurilor. Atunci când calculați acest indicator, luați în considerare anulările și retururile pentru comenzi.
  • Conversia site-ului cercetat - raportul dintre vizitatorii care au făcut o achiziție și numărul total de vizitatori ai site-ului.
    Dacă această valoare nu este încă cunoscută, atunci puteți căuta indicatori statistici medii pentru industria dvs., de exemplu, 2% pentru un magazin online, 4% pentru o pagină de destinație. Trebuie reținut că eroarea de aici poate afecta foarte mult rezultatul.

Formula pentru calcularea costului unui clic:

Să ne uităm imediat la un exemplu:

  • Profitul net dintr-o comandă este de 250 de ruble
  • Conversie în magazin - 1,5%

Calculăm costul unui clic folosind formula:

Faceți clic pe Cost = Profit net * Conversie / 100.

Prin urmare, obținem: Costul unui clic = 250 * 1,5 / 100 = 3 ruble 75 copeici.

Acesta este CPC maxim acceptabil la care rentabilitatea investiției dvs. va fi de 0%. Reduceți costul pe clic cu N procente. Acest procent va fi profitul dvs. aproximativ.

La acest preț, nu va fi trafic...

Poate apărea întrebarea, ce să faceți cu un astfel de cost pe clic, deoarece nu va exista trafic, de exemplu, în Yandex Direct cu o astfel de rată?

  • Creșteți profitabilitatea
    Puteți crește markupul pentru un produs, puteți modifica sortimentul, puteți reduce costurile și așa mai departe.
  • Upsells
    Vindeți pe site și telefonic la confirmarea comenzii. De fapt, aceasta este o modalitate de a vă crește profitabilitatea.
  • Creșteți conversia site-ului
    Lucrați la interfață, testați widget-uri, oferiți asistență clienților, oferiți bunuri la un preț bun...
  • Găsiți trafic ieftin sau gratuit, la care se va menține valoarea de conversie specificată.
  • Nu uitați de clienții care au cumpărat deja... Sau nu cumpărat. Face vânzări repetate, utilizați buletine informative prin e-mail, sunați și amintiți-vă despre dvs. În general, lucrați cu o bază de clienți.

Un punct important. Costul pe clic este calculat pentru fiecare canal de publicitate și pentru fiecare instrument din cadrul canalului de publicitate separat. Deoarece conversia site-ului pentru campania de căutare Yandex Direct, pentru rețeaua de publicitate Yandex Direct YAN,

Indicator CPC în publicitatea online

Ce este CPC în publicitate - această întrebare va interesa cu siguranță un webmaster care se confruntă mai întâi cu nevoia de a-și monetiza site-ul. Termenul „CPC” este o abreviere pentru Expresie engleză„Cost pe clic”, care înseamnă „cost pe clic”. Cu alte cuvinte, CPC sunt banii pe care advertiserul ii plateste pentru trecerea vizitatorului la proprietarul resursei web pe care este plasat linkul sau bannerul.

Este interesant! Nu se poate spune despre CPC că este mod bun monetizează site-uri sau bloguri tinere. Rețineți că CPC este de obicei de câțiva cenți. Pentru a obține un venit solid, trebuie să aveți o resursă web cu mult trafic.

Mai multe videoclipuri pe canalul nostru - învață marketing pe internet cu SEMANTICA

Ceea ce determină CPC-ul mediu

Există mai multe criterii care influențează costul pe clic. Cel mai important factor este subiectul site-ului. Proiectele comerciale dedicate investițiilor, finanțelor, construcțiilor etc., le aduc proprietarilor mult mai mult profit decât site-urile de divertisment sau „femei”. Pe lângă afilierea tematică a site-ului web, indicatorul CPC este influențat de următoarele criterii:

  • Partea zilei;
  • locația geografică a utilizatorului de internet;
  • fraza cheie;
  • autoritatea resursei web în sistem.
.

Ce oferă publicitatea CPC agenților de publicitate și editorilor

Folosind acest instrument de promovare, agentul de publicitate beneficiază de următoarele beneficii:

  • posibilitatea alocarii bugetare flexibile;
  • campania publicitară poate fi oprită în orice moment;
  • plata se face doar pentru tranzițiile efective către site-ul promovat;
  • există posibilitatea de a evalua rapid eficacitatea unei campanii de publicitate.

Trebuie avut în vedere faptul că rețelele de publicitate contextuală au anumite cerințe în raport cu site-urile acceptate. În primul rând, resursa web trebuie să respecte regulile programului de afiliere și să nu încalce cerințele legii. De asemenea, pot fi setate restricții privind traficul pe site, în funcție de subiectul acestuia. Categoria „interzise” include de obicei site-uri despre jocuri de noroc, farmacologie etc.

Venitul pe site depinde nu numai de costul unui clic, ci și de valoarea CTR (numărul de clicuri ale vizitatorilor la 1000 de afișări reclame). Pentru a vă îmbunătăți CTR, puteți experimenta cu plasarea unităților de anunțuri și cu caracteristicile vizuale ale acestora.

Ca în oricare activitate profesională, în marketingul pe Internet există o mulțime de termeni și definiții care îi ajută pe specialiști să-și navigheze rapid în munca, să facă calcule și să efectueze analize de promovare. Pentru utilizatorii fără experiență, mulți termeni nu sunt întotdeauna evidenți, motiv pentru care, în articolul nostru de astăzi, vom descifra definițiile și formulele de bază ale agenților de marketing pe internet și vă vom spune unde pot și ar trebui aplicați.


Pentru confortul dvs., am împărțit articolul nostru în blocuri:

Termeni și formule pentru calcularea costurilor


Acum vă vom prezenta termenii:


CTR (rata de clic) este rata de clic a reclamelor. Calculat ca procentaj de clicuri la afișările de anunțuri. CTR este folosit pentru a determina eficacitatea unei campanii de publicitate.


Formulă: CTR = (număr de clicuri / număr de afișări) * 100%

CPC (costpeclic) - costul pe care agentul de publicitate îl plătește pentru clic pe un anunț cu o tranziție ulterioară pe site. CPC ne ajută să evaluăm eficacitatea unei campanii publicitare și să ajustăm sumele licitate. Indicatorul CPC este influențat de mai mulți factori - anunțul în sine, indicatorul său de calitate (CTR), regiunea de afișare, ora, concurenții care afișează reclame pentru aceleași expresii cheie.


CPA (costpeacțiune)- costul acțiunii pe site-ul agentului de publicitate. În acest caz, agentul de publicitate însuși decide ce să ia ca acțiune utilă. Acesta ar putea fi „Vizitarea persoanelor de contact” sau „Trimiterea unui formular părere". Acest termen poate include și definiția CPL (costpeconduce)- acesta este costul pentru un potențial client care și-a părăsit contactele sau a contactat agentul de publicitate într-un alt mod convenabil.



Pentru urmărirea corectă acțiuni utile trebuie să setați un obiectiv în Google Analytics sau alt sistem de analiză, unde vor fi calculate datele.


Există și servicii pentru calcularea automată a indicatorului CPA - cum ar fi K-50, Roistat și altele.

CPS (costpe vânzare) - costul unei comenzi platite de bunuri/servicii din surse de publicitate. Calculul CPS este convenabil pentru magazinele online cu plată online. În rest, un sistem de analiză end-to-end cu Integrare CRM... CPS vă va ajuta să vă ajustați bugetele de publicitate și să vă îmbunătățiți eficacitatea.

CPO (cost pe comandă)- costul unei comenzi de bunuri/servicii. Diferența este că, de regulă, toate comenzile sunt luate în considerare în CPO, inclusiv cele neplătite.


CPM (cost pe mileniu) - cost pe 1000 de afișări, definiția pentru acei agenți de publicitate care trebuie să transmită un mesaj publicitar utilizatorului final, fără a se concentra pe clicurile pe anunțuri și să plătească numai la fiecare 1000 de afișări.


Formulă: CPM = Costul plasării anunțului / Numărul de contacte proiectate * 1000

CPI (cost pe instalare)- costul instalării unei aplicații mobile. Calcularea CPI este utilă pentru agenții de publicitate al căror produs este aplicatii mobile... CPI este costul pe instalarea aplicației.


Termenii de mai sus vă vor ajuta să urmăriți eficacitatea campaniilor dvs. publicitare, să alegeți cele mai bune modele de promovare pentru dvs. și să controlați și să ajustați bugetul dvs. de publicitate.

Termeni și formule de calcul al profitului

Când se calculează costurile, vine cea mai interesantă parte pentru fiecare antreprenor - calcularea profitului. Mai jos veți găsi formule și definiții pentru dvs. care vă vor deveni ajutoarele credincioase.

Costurile publicitare pentru vânzări (A/S)- determinarea eficacităţii reclamei. Folosind o formulă simplă A/S, puteți calcula profitul din produsul/serviciul promovat minus costurile cheltuite pentru susținerea acestui produs/serviciu. De regulă, indicatorul este calculat pentru perioada anuală sau perioada de raportare a companiei.


Rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS)- o definitie care ne ajuta sa calculam cat profit ati primit din campaniile de publicitate. De exemplu, ați realizat un profit publicitar de 100.000 de ruble, în timp ce ați cheltuit 30.000 de ruble pe publicitate. Considerăm: 100.000/30.000 = 3,3 ruble. ai primit din fiecare 1 rublă cheltuită cu publicitate.


Formulă: ROAS = profit/cheltuială pe canalele de publicitate


ROI (rentabilitatea investiției)și ROMI (Rentabilitatea investiției de marketing) diferă de rentabilitatea cheltuielilor publicitare prin dimensiunea părții de cost. În ROMI (ROI) sunt luate în considerare toate costurile de marketing, nu numai pentru canalele de publicitate (de exemplu, crearea unui site web, dezvoltarea unei noi reclame pentru publicitate afișată etc.).


Formulă: ROMI (ROI) = Profit / Cheltuieli de marketing


Costurile publicitare până la marjă (A/M)- o alta definitie care ajuta la evaluarea rentabilitatii reclamei, dar nu a costurilor in raport cu profitul, ci a costurilor in raport cu profitul, minus costul bunurilor/serviciilor, adica profitul net pe investitie.

EPC (venituri pe clic)- indicatorul este similar cu indicatorul CPC, diferența este că CPC este costul pe clic, iar EPC este profitul din 100 sau 1000 de clicuri.


Formulă: EPS = (Profit obținut / Număr de clicuri) * 100 (sau 1000)

LTV (Valoarea de viață)- Acesta este profitul total al companiei primit de la un client pe toata perioada de lucru cu acesta. Indicatorul oferă o înțelegere clară a rentabilității investiției într-un client atras.


Formulă: LTV = venit de la 1 client pe întreaga perioadă de cooperare - costul atragerii și păstrării unui client.

KPI- Acesta este un indicator cheie care vă permite să evaluați eficacitatea muncii pentru a atinge obiectivele. KPI este determinat individual cu un specialist și un agent de publicitate, în conformitate cu indicatorii actuali și doriti.

În acest articol am încercat să spunem cât mai multe despre termenii și formulele de bază folosite în marketingul pe Internet, astfel încât să puteți evalua situația actuală a campaniilor dvs. de publicitate, precum și să înțelegeți limbajul specialiștilor în marketing. Performanță bună pentru tine!


Ne vedem în curând!

md. Râul Negru, 15 Rusia, Sankt-Petersburg 8 812 497 19 87

Cum să determinați anunțurile cost-pe-clic (CPC).


IMPARTIT

Cum determinați costul pe clic (CPC) pentru anunțul dvs.?

Una dintre cele mai frecvente întrebări. În general, trebuie să înțelegeți câți bani aveți...

„Și totuși” - întrebi tu...

Acest articol vă va oferi răspunsul.

Ca să înțelegeți, nu va fi posibil să determinați acest lucru foarte precis, deoarece fiecare afacere are propriile sale și propriile sale nuanțe. Deci luăm dreptul la o marjă de eroare în avans.

În acest articol, vom arunca o privire asupra modului în care puteți determina cost-pe-clic (CPC) în dvs campanii de publicitate pe Internet și nu numai.

Formula ROI (rentabilitatea investiției).

Sunteți în afaceri pentru a face bani. Pentru a face acest lucru, trebuie să vă asigurați că banii pe care îi investiți creează un flux de numerar pozitiv.

Pentru a înțelege cum se întâmplă acest lucru, va trebui să calculați rentabilitatea investiției (ROI).

Pur și simplu, ROI răspunde la întrebarea: „Câștig mai mulți bani decât să investesc în afacerea mea?”

În afară de asta, rentabilitatea investiției vă va spune și despre valoarea rentabilității pozitive (sau negative) a investiției. Adică câți bani câștigați (sau pierdeți) în raport cu investiția dvs.

Să luăm un exemplu.

Să presupunem că cumpărați acțiuni în valoare de 1.000 USD. Două luni mai târziu, vindeți același stoc de acțiuni pentru 1.300 USD.

Care a fost rentabilitatea investiției tale?

Iată formula rentabilității investiției:


ROI = (profit - cost) / suma investiției * 100%

Acum cu cifre. Randamentul investiției este de 1300 USD (vânzarea de acțiuni), iar costul investiției este de 1000 USD (costul acțiunii).

ROI = (1300 - 1000 $) / 1000 $ = 0,3 sau 30%

S-a dovedit 30%. Acest lucru se datorează faptului că rentabilitatea investiției este întotdeauna măsurată ca procent.

Dacă rentabilitatea investiției este pozitivă (ca și în acest caz), atunci investiția este profitabilă. Pentru că primești mai mulți bani decât ai băgat.

Dacă rentabilitatea investiției este negativă, atunci investiția nu este profitabilă.

Să aruncăm o privire la un exemplu de rentabilitate negativă a investiției.

Să presupunem că cumpărați un stoc pentru 1000 USD. Și sunt nevoiți să le vândă cu 700 de dolari.

ROI = (700 - 1000 $) / 1000 = -0,3 sau -30%.

Ai cheltuit 30% pe această investiție.

Este important să luați în considerare formula rentabilității investiției atunci când calculați CPC.

Cost pe clic

Multe platforme publicitare urmează acest model. Aceasta înseamnă că ești plătit doar pentru faptul că cineva face clic pe anunțul tău.

Și dacă anunțul tău apare de un milion de ori și nimeni nu dă clic pe el, atunci nu plătești nimic. Desigur, acesta este un semnal că trebuie să lucrați la calitatea anunțurilor..

Apropo, CPC este unul dintre motivele pentru care reclamele online sunt atât de convingătoare. Plătiți pentru anunțul dvs. doar când potențiali clienți faceți clic pe el și studiați-vă propunerea.


Cât costă fiecare clic? Diferit.

Tariful depinde de cerere. Cu cât mai mulți oameni doresc să liciteze pentru un anumit cuvânt cheie, cu atât este mai mare costul pe clic.

Totul depinde de cererea actuală și de popularitatea cuvintelor cheie pe care le vizați.

Care este rata ta de conversie?

Apoi trebuie să vă dați seama care este rata de conversie. Acesta este procentul de persoane care dau clic pe anunțul dvs. și fac o achiziție..

Din păcate, nu toți cei care fac clic pe anunțul dvs. vă vor cumpăra produsul sau serviciul.

Aceasta înseamnă că costul pe clic nu este același cu costul pe vânzare.


Exemplu.

Să presupunem că vindeți pantofi și anunțul costă 1,25 USD pe clic. S-ar părea a fi un preț accesibil pe clic, deoarece aveți deja o marjă de profit de 17 USD pentru fiecare pereche de pantofi pe care o vindeți.

Nu intotdeauna.

Trebuie să arunci o privire la Rata de conversie... Dacă doar unul din zece persoane care fac clic pe anunț cumpără pantofi, atunci plătiți de fapt 12,50 USD (1,25 x 10) per vânzare.

Acum calculează din nou. Adică 17 USD - 12,50 USD. Acest lucru vă lasă cu un profit mai mic de 4,50 USD.

Îți poți permite?

Aceasta este o întrebare la care va trebui să răspunzi singur.

Ta Rata de conversie și costul pe clic sunt direct legate de rentabilitatea investiției (ROI).

Costul pe clic mediu Google AdWords în funcție de industrie

De asemenea, este important să înțelegeți că AdWords oferă atât anunțuri de căutare (contextuale), cât și anunțuri din Rețeaua de display (bannere).

Costul mediu pe clic în toate zonele este 2,32 USD per publicitate contextualăși 0,58 USD pentru media (bannere).

Să aruncăm o privire la mediile din industrie pentru costul pe clic Google AdWords.

Servicii de avocați - 1,72 USD (contextual) și 0,32 USD (bannere)

Auto - 1,43 USD (contextual) și 0,39 USD (bannere)

B2B - 1,64 USD (contextual) și 0,37 USD (bannere)

Servicii pentru consumatori - 3,77 USD (contextual) și 0,69 USD (bannere)

Site-uri de întâlniri - 0,19 USD (contextual) și 0,18 USD (bannere)

Comerț electronic - 0,88 USD (contextual) și 0,29 USD (bannere)

Educație - 1,74 USD (contextual) și 0,40 USD (bannere)

Servicii de angajare - 0,20 USD (contextual) și 1,66 USD (bannere)

Finanțe și asigurări - 3,72 USD (contextual) și 0,72 USD (bannere)

Sănătate și medicină - 3,17 USD (contextual) și 0,70 USD (bannere)

Produse - 3,19 USD (contextual) și 0,70 USD (bannere)

Servicii industriale - 2,00 USD (contextual) și 0,60 USD (bannere)

Dreapta - 5,88 USD (contextual) și 0,60 USD (bannere)

Imobiliare - 1,81 USD (contextual) și 0,88 USD (bannere)

Tehnologii - 1,78 USD (contextual) și 0,20 USD (bannere)

Călătorii și ospitalitate - 1,55 USD (contextual) și 0,24 USD (bannere)

Anunțurile grafice tind să coste mult mai puțin decât anunțurile afișate în Rețeaua de căutare. De ce asta?

Acest lucru se datorează faptului că anunțurile afișate în Rețeaua de căutare pot fi folosite pentru a viza oamenii atunci când aceștia sunt pe punctul de a face o achiziție. Deci pretul este mai mare.

de exemplu dacă vindeți camere, probabil că doriți să difuzați un anunț pentru cuvânt cheie„Camere ieftine”.

Pentru ce? Pentru că oricine caută „aparate foto ieftine” este aproape sigur interesat să facă o achiziție.

Pe de altă parte, anunțurile grafice (bannerele) apar atunci când oamenii văd o pagină și nu sunt neapărat interesați să cumpere imediat.

Adesea, reclamele grafice sunt folosite pentru retargeting (sau pentru persoane care au interacționat deja cu un brand).

Costul mediu pe clic pe Facebook pe industrie

O altă opțiune excelentă când vine vorba de publicitate online este Facebook. Acest lucru se datorează faptului că vă puteți direcționa anunțurile către persoane pe baza datelor demografice și a intereselor.

Costul mediu pe clic pe Facebook este de 1,72 USD.