Jaký je rozdíl mezi ukazateli CPC a CPA. Vysvětlení CPO, CPL, CPS, ROAS, ROI a dalších pojmů. Indikátor CPC – můžete se na něj zaměřit


Při nastavování nabídek CPC se lidé často řídí intuicí. To platí také pro nastavení ceny prokliku v Yandex Direct a v Google Adwords a obecně v jakémkoli reklamním systému.

Ukáže se následující dialog:

- Za kliknutí nemůžeme zaplatit více než 30 rublů.
- Proč 30 rublů? Proč ne 130?
- Nevím, myslím, že je to normální cena.

Pro výpočet ceny prokliku potřebujete následující počáteční parametry:

U takových propočtů se vždy přikláníme k horšímu – využíváme o něco více úrovně nákladů nebo o něco méně, než je očekávaný počet tržeb.

  • Čistý zisk z jedné objednávky jako rozdíl mezi hlavní cenou a cenou zboží. Při výpočtu tohoto ukazatele vezměte v úvahu storna a vracení objednávek.
  • Konverze zkoumaného webu – poměr návštěvníků, kteří provedli nákup, k celkovému počtu návštěvníků webu.
    Pokud tato hodnota ještě není známa, můžete vyhledat průměrné statistické ukazatele pro vaše odvětví, například 2 % pro internetový obchod, 4 % pro vstupní stránku. Je třeba mít na paměti, že chyba zde může značně ovlivnit výsledek.

Vzorec pro výpočet ceny za proklik:

Podívejme se hned na příklad:

  • Čistý zisk z jedné objednávky je 250 rublů
  • Konverze obchodu – 1,5 %

Cenu prokliku vypočítáme pomocí vzorce:

Cena kliknutí = čistý zisk * konverze / 100.

Proto dostáváme: Náklady na kliknutí = 250 * 1,5 / 100 = 3 rubly 75 kopecků.

Toto je maximální přijatelná CPC, při které bude vaše návratnost investic 0 %. Snižte cenu za proklik o N procent. Toto procento bude váš přibližný zisk.

Za tuto cenu nebude provoz...

Může vyvstat otázka, co dělat s takovou cenou za proklik, protože například v Yandex Direct s takovou sazbou nebude provoz?

  • Zvyšte ziskovost
    Můžete zvýšit přirážku k produktu, změnit sortiment, snížit náklady a tak dále.
  • Upsells
    Prodej na webu a telefonicky po potvrzení objednávky. Ve skutečnosti je to jeden ze způsobů, jak zvýšit svou ziskovost.
  • Zvyšte konverzi webových stránek
    Práce na rozhraní, testování widgetů, poskytování zákaznické podpory, nabídka zboží za dobrou cenu ...
  • Najděte levný nebo bezplatný provoz, při které bude zachována zadaná hodnota konverze.
  • Nezapomeňte na zákazníky, kteří již nakoupili... Nebo nekoupeno. Udělat opakované prodeje, používejte e-mailové zpravodaje, volejte a připomínejte se. Obecně pracujte se zákaznickou základnou.

Důležitý bod. Cena za proklik se počítá pro každý reklamní kanál a pro každý nástroj v rámci reklamního kanálu zvlášť. Protože konverze stránek pro vyhledávací kampaň Yandex Direct, pro reklamní síť Yandex Direct YAN,

Ukazatel CPC v online reklamě

Co je to CPC v reklamě – tato otázka jistě zaujme webmastera, který se nejprve potýká s potřebou monetizovat svůj web. Výraz "CPC" je zkratka pro anglický výraz„Cost Per Click“, což znamená „cena za proklik“. Jinými slovy, CPC jsou peníze, které inzerent platí za přechod návštěvníka na vlastníka webového zdroje, na kterém je umístěn odkaz nebo banner.

To je zajímavé, o CPC se to nedá říct dobrá cesta zpeněžit mladé weby nebo blogy. Mějte na paměti, že CPC je obvykle několik centů. Chcete-li získat solidní příjem, musíte mít webový zdroj s velkým provozem.

Více videí na našem kanálu – naučte se internetový marketing se SEMANTICOU

Co určuje průměrnou CPC

Existuje několik kritérií, která ovlivňují cenu za proklik. Nejdůležitějším faktorem je téma webu. Komerční projekty věnované investicím, financím, výstavbě atd. přinášejí svým majitelům mnohem větší zisk než zábavní nebo „dámské“ stránky. Kromě tematické příslušnosti webu ovlivňují ukazatel CPC následující kritéria:

  • Denní doba;
  • zeměpisná poloha uživatele internetu;
  • klíčová fráze;
  • autoritu webového zdroje v systému.
.

Co reklama CPC přináší inzerentům a majitelům stránek

Pomocí tohoto propagačního nástroje získá inzerent následující výhody:

  • možnost flexibilního přidělování rozpočtu;
  • reklamní kampaň lze kdykoli zastavit;
  • platba se provádí pouze za skutečné přechody na propagované stránky;
  • je zde možnost rychle posoudit efektivitu reklamní kampaně.

Je třeba mít na paměti, že kontextové reklamní sítě mají určité požadavky ve vztahu k akceptovaným stránkám. Za prvé, webový zdroj musí splňovat pravidla affiliate programu a nesmí porušovat požadavky zákona. Rovněž lze nastavit omezení provozu na webu podle jeho předmětu. Kategorie „zakázané“ obvykle zahrnuje stránky o hazardních hrách, farmakologii atd.

Příjem webu závisí nejen na ceně prokliku, ale také na hodnotě CTR (počet kliknutí návštěvníků na 1000 zobrazení reklamy). Chcete-li zlepšit CTR, můžete experimentovat s umístěním reklamních jednotek a jejich vizuálními charakteristikami.

Jako v každém odborná činnost V internetovém marketingu existuje mnoho termínů a definic, které pomáhají specialistům rychle se orientovat v práci, provádět výpočty a provádět analýzy propagace. Pro uživatele bez zkušeností není mnoho termínů vždy samozřejmých, a proto v našem dnešním článku dešifrujeme základní definice a vzorce internetových obchodníků a řekneme vám, kde je lze a je vhodné použít.


Pro vaše pohodlí jsme náš článek rozdělili do bloků:

Podmínky a vzorce pro výpočet nákladů


Nyní vám představíme pojmy:


CTR (míra prokliku) je míra prokliku reklam. Počítá se jako procento kliknutí na zobrazení reklamy. CTR se používá k určení účinnosti reklamní kampaně.


Vzorec: CTR = (počet kliknutí / počet zobrazení) * 100 %

CPC (nákladyzaklikněte) – náklady, které inzerent platí za kliknutí na reklamu s následným přechodem na web. CPC nám pomáhá vyhodnotit efektivitu reklamní kampaně a upravit nabídky. Na ukazatel CPC má vliv několik faktorů – reklama samotná, její ukazatel kvality (CTR), region zobrazení, čas, konkurenti zobrazující reklamy na stejné klíčové fráze.


CPA (nákladyzaakce)- náklady na akci na webu inzerenta. V tomto případě se inzerent sám rozhodne, co vzít jako užitečnou akci. Může to být „Návštěva kontaktů“ nebo „Odeslání formuláře zpětná vazba". Tento termín může také zahrnovat definici CPL (nákladyzaVést)- jedná se o náklady pro potenciálního klienta, který zanechal své kontakty nebo oslovil inzerenta jiným pohodlným způsobem.



Pro správné sledování užitečné akce musíte nastavit cíl v Google Analytics nebo jiném analytickém systému, kde se budou data počítat.


Existují také služby pro automatický výpočet ukazatele CPA - např. K-50, Roistat a další.

CPS (nákladyza prodej) - náklady na 1 zaplacenou objednávku zboží / služeb z reklamních zdrojů. Výpočet CPS je vhodný pro internetové obchody s online platbou. Pro zbytek, systém end-to-end analýzy s Integrace CRM... CPS vám pomůže upravit rozpočty na reklamu a zlepšit její efektivitu.

CPO (cena za objednávku)- náklady na 1 objednávku zboží/služby. Rozdíl je v tom, že v CPO jsou zpravidla zohledněny všechny objednávky, včetně těch nezaplacených.


CPM (cena za tisíciletí) – cena za 1000 zobrazení, definice pro ty inzerenty, kteří potřebují předat reklamní sdělení koncovému uživateli, aniž by se zaměřovali na kliknutí na reklamu, a platí pouze za každých 1000 zobrazení.


Vzorec: CPM = náklady na umístění reklamy / počet předpokládaných kontaktů * 1000

CPI (cena za instalaci)- náklady na instalaci mobilní aplikace. Výpočet CPI je užitečný pro inzerenty, jejichž produkt je mobilní aplikace... CPI je cena za instalaci aplikace.


Výše uvedené podmínky vám pomohou sledovat efektivitu vašich reklamních kampaní, vybrat si pro sebe nejlepší modely propagace a kontrolovat a upravovat rozpočet na reklamu.

Termíny a vzorce pro výpočet zisku

Když se spočítají náklady, přichází pro každého podnikatele to nejzajímavější – výpočet zisku. Níže pro sebe najdete vzorce a definice, které se stanou vašimi věrnými pomocníky.

Reklamní náklady na prodej (A / S)- stanovení účinnosti reklamy. Pomocí jednoduchého vzorce A / S můžete vypočítat zisk z propagovaného produktu / služby mínus náklady vynaložené na podporu tohoto produktu / služby. Ukazatel se zpravidla počítá za roční období nebo za účetní období společnosti.


Návratnost investic do reklamy (ROAS)- definice, která nám pomáhá vypočítat, jaký zisk jste získali z reklamních kampaní. Například jste dosáhli zisku z reklamy 100 000 rublů a utratili 30 000 rublů za reklamu. Uvažujeme: 100 000/30 000 = 3,3 rublů. jste obdrželi z každého 1 rublu vynaloženého na reklamu.


Vzorec: ROAS = zisk / výdaje na reklamní kanály


ROI (návratnost investic) a ROMI (návratnost marketingových investic) se od ROAS liší velikostí nákladové části. V ROMI (ROI) se berou v úvahu všechny marketingové náklady, nejen u reklamních kanálů (například vytvoření webu, vývoj nové kreativy pro display reklama atd.).


Vzorec: ROMI (ROI) = Zisk / Marketingové náklady


Reklamní náklady do marže (A / M)- další definice, která pomáhá posoudit ziskovost reklamy, ale ne náklady ve vztahu k zisku, ale náklady ve vztahu k zisku, mínus náklady na zboží / služby, tedy čistý zisk z investice.

EPC (výdělek za proklik)- indikátor je podobný indikátoru CPC, rozdíl je v tom, že CPC je cena za proklik a EPC je zisk ze 100 nebo 1000 kliknutí.


Vzorec: EPS = (vydělaný zisk / počet kliknutí) * 100 (nebo 1000)

LTV (celková hodnota)- Jedná se o celkový zisk společnosti obdržený od jednoho klienta za celou dobu práce s ním. Ukazatel poskytuje jasnou představu o návratnosti investice do jednoho přitahovaného klienta.


Vzorec: LTV = příjem od 1 klienta za celou dobu spolupráce - náklady na získání a udržení klienta.

KPI- Jedná se o klíčový ukazatel, který vám umožňuje posoudit efektivitu práce za účelem dosažení cílů. KPI se stanovuje individuálně se specialistou a inzerentem v souladu s aktuálními a požadovanými ukazateli.

V tomto článku jsme se pokusili říci co nejvíce o základních pojmech a vzorcích používaných v internetovém marketingu, abyste mohli posoudit aktuální situaci svých reklamních kampaní a porozumět jazyku marketingových specialistů. Dobrý výkon pro vás!


Brzy se uvidíme!

md. Černá řeka, 15 Rusko, Petrohrad 8 812 497 19 87

Jak určit reklamy s cenou za proklik (CPC)


SDÍLENÉ

Jak určíte cenu za proklik (CPC) pro svou reklamu?

Jedna z nejčastějších otázek. Obecně musíte pochopit, kolik peněz máte ...

"A přesto" - ptáte se ...

Tento článek vám dá odpověď.

Abyste rozuměli, tak to nepůjde moc přesně určit, protože každý podnik má své vlastní a své vlastní nuance. Takže si předem bereme právo na míru chyby.

V tomto článku se podíváme na to, jak můžete ve svém účtu určit cenu za proklik (CPC). reklamní kampaně na internetu i mimo něj.

Vzorec ROI (návratnost investic).

Podnikáte proto, abyste vydělali peníze. Chcete-li to provést, musíte se ujistit, že investované peníze vytvářejí pozitivní peněžní tok.

Abyste pochopili, jak k tomu dochází, budete muset vypočítat návratnost investic (ROI).

Jednoduše řečeno, ROI odpovídá na otázku: „Vydělávám více peněz než investovat do mého podnikání?"

Kromě toho vám ROI také řekne o výši pozitivní (nebo negativní) návratnosti investice. To znamená, kolik peněz vyděláte (nebo prohrajete) ve vztahu k vaší investici.

Vezměme si příklad.

Řekněme, že koupíte akcie v hodnotě 1 000 USD. O dva měsíce později prodáte stejné akcie za 1 300 USD.

Jaká byla návratnost vaší investice?

Zde je vzorec ROI:


ROI = (zisk – náklady) / výše investice * 100 %

Nyní s čísly. Návratnost investice je 1300 USD (prodej akcií) a investiční náklady jsou 1000 USD (náklady na akcii).

ROI = (1300–1000 $) / 1000 $ = 0,3 nebo 30 %

Vyšlo to na 30 %. Důvodem je to, že ROI se vždy měří v procentech.

Pokud je návratnost investice kladná (jako v tomto případě), pak je investice zisková. Protože dostanete více peněz, než jste vložili.

Pokud je návratnost investice záporná, pak investice není zisková.

Podívejme se na příklad záporné ROI.

Řekněme, že koupíte akcii za 1000 $. A jsou nuceni je prodat za 700 dolarů.

ROI = (700 - 1000 $) / 1000 = -0,3 nebo -30 %.

Na tuto investici jste utratili 30 %.

Při výpočtu CPC je důležité vzít v úvahu vzorec návratnosti investic.

Cena za proklik

Mnoho reklamních platforem se řídí tímto vzorem. To znamená, že jste placeni pouze za to, že někdo klikne na vaši reklamu.

A pokud se vaše reklama objeví milionkrát a nikdo na ni neklikne, pak nic neplatíte. To je samozřejmě signál, že je potřeba zapracovat na kvalitě reklamy..

Mimochodem, CPC je jedním z důvodů, proč jsou online reklamy tak působivé. Za reklamu zaplatíte pouze tehdy, když potenciální klienty klikněte na něj a prostudujte si svůj návrh.


Kolik stojí každé kliknutí? Jinak.

Sazba závisí na poptávce. Čím více lidí chce nabídnout za konkrétní klíčové slovo, tím vyšší bude cena za proklik.

Vše závisí na aktuální poptávce a oblíbenosti klíčových slov, na která cílíte.

Jaký je váš konverzní poměr?

Pak musíte zjistit, jaký je váš konverzní poměr. Toto je procento lidí, kteří kliknou na vaši reklamu a provedou nákup..

Bohužel ne každý, kdo klikne na vaši reklamu, koupí váš produkt nebo službu.

To znamená, že cena za proklik není stejná jako cena za prodej.


Příklad.

Řekněme, že prodáváte boty a vaše reklama stojí 1,25 $ za kliknutí. Zdá se, že je to přijatelná cena za kliknutí, protože již máte ziskovou marži 17 USD za každý pár bot, který prodáte.

Ne vždy.

Musíte se podívat na míra konverze... Pokud pouze jeden z deseti lidí, kteří kliknou na vaši reklamu, kupuje boty, pak ve skutečnosti platíte 12,50 $ (1,25 x 10) za prodej.

Nyní počítejte znovu. To je 17 - 12,50 $. Tím získáte nižší zisk 4,50 $.

Můžete si to dovolit?

To je otázka, na kterou si budete muset odpovědět sami.

Vaše Míra konverze a cena za proklik přímo souvisí s návratností investic (ROI).

Průměrná cena za proklik Google AdWords podle odvětví

Je také důležité pochopit, že AdWords nabízí jak reklamy ve vyhledávání (kontextové), tak reklamy v reklamní síti (bannery).

Průměrná cena za proklik ve všech oblastech je 2,32 $ za kontextová reklama a 0,58 $ za média (bannery).

Podívejme se na oborové průměry ceny za proklik Google AdWords.

Právní služby – 1,72 $ (kontextové) a 0,32 $ (bannery)

Auto – 1,43 $ (kontextové) a 0,39 $ (bannery)

B2B – 1,64 $ (kontextové) a 0,37 $ (bannery)

Spotřebitelské služby – 3,77 USD (kontextové) a 0,69 USD (bannery)

Seznamovací stránky – 0,19 $ (kontextové) a 0,18 $ (bannery)

Elektronický obchod – 0,88 $ (kontextové) a 0,29 $ (bannery)

Vzdělávání – 1,74 $ (kontextové) a 0,40 $ (bannery)

Služby zaměstnanosti – 0,20 $ (kontextové) a 1,66 $ (bannery)

Finance a pojištění – 3,72 $ (kontextové) a 0,72 $ (bannery)

Zdraví a medicína – 3,17 $ (kontextové) a 0,70 $ (bannery)

Produkty – 3,19 $ (kontextové) a 0,70 $ (bannery)

Průmyslové služby – 2,00 $ (kontextové) a 0,60 $ (bannery)

Vpravo – 5,88 $ (kontextové) a 0,60 $ (bannery)

Nemovitosti – 1,81 $ (kontextové) a 0,88 $ (bannery)

Technologie – 1,78 $ (kontextové) a 0,20 $ (bannery)

Cestování a pohostinství – 1,55 $ (kontextové) a 0,24 $ (bannery)

Grafické reklamy obvykle stojí mnohem méně než reklamy ve vyhledávání. Proč je to?

Je to proto, že pomocí reklam ve vyhledávání lze cílit na lidi, kteří jsou na pokraji nákupu. Cena je tedy vyšší.

například pokud prodáváte fotoaparáty, pravděpodobně budete chtít spustit reklamu na klíčové slovo„levné fotoaparáty“.

za co? Protože každý, kdo hledá „levné fotoaparáty“, má téměř jistě zájem o koupi.

Na druhou stranu, grafické reklamy (bannery) se zobrazují, když si lidé prohlížejí stránku a nemusí mít zájem hned o koupi.

Často se stává, že se grafické reklamy používají pro retargeting (nebo pro lidi, kteří již byli v interakci se značkou).

Průměrná cena za proklik na Facebooku podle odvětví

Další skvělou možností, pokud jde o online reklamu, je Facebook. Reklamy totiž můžete cílit na lidi na základě demografických údajů a zájmů.

Průměrná cena za proklik na Facebooku je 1,72 $.