Koja je razlika između cpc-a i cpa-a. Objašnjenje CPO, CPL, CPS, ROAS, ROI i drugih pojmova. CPC indikator - je li moguće usredotočiti se na njega


Često se prilikom licitiranja - cijene po kliku ljudi vode intuicijom. To se također odnosi na postavljanje cijene klika u Yandex Directu, iu Google Adwords-u i općenito u bilo kojem sustavu oglašavanja.

Rezultat je ovakav dijalog:

— Ne možemo platiti više od 30 rubalja po kliku.
- Zašto 30 rubalja? Zašto ne 130?
— Ne znam, mislim da je to normalna cijena.

Za izračun cijene po kliku potrebni su vam sljedeći početni parametri:

S takvim izračunima uvijek naginjemo gore – koristimo nešto višu razinu troškova ili nešto manji očekivani broj prodaje.

  • Neto dobit od jedne narudžbe, kao razlika između cijene koštanja i cijene robe. Prilikom izračunavanja ovog pokazatelja uzmite u obzir odbijanja i povrate narudžbi.
  • Konverzija web-lokacije koja se proučava je omjer posjetitelja koji su izvršili kupnju i ukupnog broja posjetitelja stranice.
    Ako ta vrijednost još nije poznata, tada možete potražiti prosječne statističke pokazatelje za svoju industriju, na primjer, za internetsku trgovinu 2%, za odredišnu stranicu 4%. Treba imati na umu da pogreška ovdje može uvelike utjecati na rezultat.

Formula za izračun cijene klika:

Pogledajmo primjer:

  • Neto dobit od jedne narudžbe je 250 rubalja
  • Konverzija trgovine - 1,5%

Izračunavamo cijenu po kliku pomoću formule:

CPC = neto dobit * konverzija / 100.

Stoga dobivamo: CPC = 250 * 1,5 / 100 = 3 rublje 75 kopecks.

Ovo je najveća dopuštena cijena po kliku, pri kojoj će vaša profitabilnost biti 0%. Smanjite cijenu po kliku za N posto. Ovi postoci bit će vaša procijenjena dobit.

Po ovoj cijeni neće biti prometa...

Može se postaviti pitanje, što učiniti s takvom cijenom klika, jer s takvom stopom neće biti prometa, na primjer, na Yandex Direct?

  • Povećajte profitabilnost
    Možete povećati maržu na robu, promijeniti asortiman, smanjiti troškove i tako dalje.
  • Preprodaje
    Preprodaja na stranici i telefonom prilikom potvrde narudžbe. Zapravo, ovo je jedan od načina povećanja profitabilnosti.
  • Povećajte konverziju web stranice
    Radite na sučelju, testirajte widgete, pružajte korisničku podršku, nudite robu po povoljnim cijenama…
  • Pronađite jeftin ili besplatan promet, na kojoj će se spremiti navedena vrijednost konverzije.
  • Ne zaboravite kupce koji su već kupili. Ili nije kupljeno. Čini ponovna prodaja, koristite e-mail newslettere, nazovite i podsjetite na sebe. Općenito, rad s bazom klijenata.

Važna točka. Cijena po kliku izračunava se za svaki kanal oglašavanja i za svaki alat unutar kanala oglašavanja posebno. Budući da konverzija web-lokacije za pretraživačku kampanju Yandex Direct, za Yandex Direct YAN reklamnu mrežu,

CPC u online oglašavanju

Što je CPC u oglašavanju - ovo će pitanje zasigurno zanimati webmastera koji se prvi put suočava s potrebom da unovči svoju stranicu. Izraz "CPC" je akronim za engleski izraz"Cost Per Click", što znači "cijena po kliku". Drugim riječima, CPC je novac koji oglašivač plaća za prijenos posjetitelja vlasniku web resursa na kojem je postavljen link ili banner.

Zanimljivo! Za CPC se ne može reći što je dobar način unovčavanje mladih stranica ili blogova. Imajte na umu da je cijena po kliku obično nekoliko centi. Da biste ostvarili solidan prihod, morate imati web resurs s puno prometa.

Više videa na našem kanalu - naučite internet marketing uz SEMANTICA

Što određuje prosječni CPC

Postoji nekoliko kriterija koji utječu na cijenu po kliku. Najznačajniji čimbenik je tema stranice. Komercijalni projekti posvećeni investicijama, financijama, gradnji itd. vlasnicima donose puno više zarade od zabavnih ili "ženskih" stranica. Osim tematske pripadnosti web stranice, na CPC pokazatelj utječu sljedeći kriteriji:

  • doba dana;
  • zemljopisni položaj korisnika interneta;
  • ključna fraza;
  • autoritet web resursa u sustavu.
.

Što CPC oglašavanje donosi oglašivaču i webmasteru?

Koristeći ovaj promotivni alat, oglašivač dobiva sljedeće pogodnosti:

  • mogućnost fleksibilne raspodjele proračuna;
  • reklamna kampanja može se zaustaviti u bilo kojem trenutku;
  • plaćanje se vrši samo za stvarne prijelaze na promovirano mjesto;
  • Učinkovitost reklamne kampanje moguće je brzo procijeniti.

Treba imati na umu da mreže kontekstualnog oglašavanja nameću određene zahtjeve u odnosu na prihvaćene stranice. Prije svega, web resurs mora biti u skladu s pravilima affiliate programa i ne kršiti zahtjeve zakona. Ograničenja se također mogu postaviti na promet na web mjestu, na njegovu temu. Stranice o kockanju, farmakologiji itd. obično spadaju u "zabranjeno" kategoriju.

Prihod stranice ne ovisi samo o cijeni klika, već i o CTR vrijednosti (broj posjeta na 1000 pojavljivanja). oglas). Da biste poboljšali CTR, možete eksperimentirati s postavljanjem oglasnih jedinica i njihovim vizualnim karakteristikama.

Kao u bilo kojem profesionalna djelatnost, u internet marketingu postoji mnogo pojmova i definicija koje pomažu stručnjacima da se brzo snalaze u svom poslu, izrađuju izračune i provode analitiku promocije. Korisnicima bez iskustva mnogi pojmovi nisu uvijek očiti, zbog čega ćemo u današnjem članku dešifrirati osnovne definicije i formule internet marketingaša te vam reći gdje se mogu i trebaju primijeniti.


Radi vaše udobnosti, podijelili smo naš članak u blokove:

Uvjeti i formule za izračun troškova


Sada ćemo vas upoznati s pojmovima:


CTR (klikovna stopa)- klikovni postotak oglasa. Izračunava se kao postotak broja klikova prema broju pojavljivanja oglasa. CTR određuje učinkovitost reklamne kampanje.


Formula: CTR = (klikovi/pojavljivanja)*100%

CPC (trošakpoklik) - trošak koji oglašivač plaća za klik na oglas s naknadnim prijelazom na stranicu. CPC nam pomaže procijeniti učinkovitost reklamne kampanje, kao i prilagoditi ponude. Nekoliko čimbenika utječe na CPC stopu - sam oglas, njegova ocjena kvalitete (SR), regija prikaza, vrijeme, konkurenti koji prikazuju oglase za iste ključne riječi.


CPA (trošakpoakcijski)– trošak radnje na web stranici oglašivača. U tom slučaju oglašivač sam odlučuje što će prihvatiti kao korisnu radnju. To može biti "Posjet kontakt stranici" ili "Slanje obrasca Povratne informacije". Ovaj se pojam također može koristiti za definiranje CPL (trošakpovoditi)- to je trošak za potencijalnog klijenta koji je ostavio svoje kontakte ili kontaktirao oglašivača na drugi prikladan način.



Za ispravno praćenje korisno djelovanje morate postaviti cilj u Google Analyticsu ili nekom drugom analitičkom sustavu, gdje će se podaci brojiti.


Postoje i usluge za automatski izračun CPA indikatora - kao što su K-50, Roistat i drugi.

CPS (trošakpo prodaji) - trošak 1 plaćene narudžbe robe/usluge iz izvora oglašavanja. Izračun CPS-a pogodan je za online trgovine s online plaćanjem. Za ostalo, sustav end-to-end analitike s CRM integracija. CPS će vam pomoći da prilagodite svoje proračune za oglašavanje i povećate njegovu učinkovitost.

CPO (cijena po narudžbi)- trošak 1 narudžbe robe/usluge. Razlika je u tome što se u pravilu sve narudžbe, uključujući i one koje nisu plaćene, uzimaju u obzir u CPO.


CPM (Cijena po tisućljeću) – cijena po 1000 pojavljivanja, definicija za one oglašivače kojima je stalo do isporuke reklamne poruke krajnjem korisniku, a da se pritom ne usredotočuju na klikove na oglas i plaćaju samo svakih 1000 pojavljivanja.


Formula: CPM = trošak postavljanja oglasa / broj potencijalnih kontakata * 1000

CPI (cijena po instalaciji)- trošak instaliranja mobilne aplikacije. CPI izračun je koristan za oglašivače čiji je proizvod mobilne aplikacije. CPI mjeri cijenu po instalaciji aplikacije.


Gore navedeni uvjeti pomoći će vam da pratite učinkovitost vaših reklamnih kampanja, odaberete najbolje modele promocije za vas, kao i da kontrolirate i prilagodite proračun za oglašavanje.

Uvjeti i formule za izračun dobiti

Kad se izračunaju troškovi, svakom poduzetniku dolazi najzanimljiviji dio – obračun dobiti. U nastavku ćete za sebe pronaći formule i definicije koje će postati vaši vjerni pomoćnici.

Troškovi oglasa do prodaje (A/S)- Utvrđivanje učinkovitosti oglašavanja. Koristeći jednostavnu A/S formulu, možete izračunati dobit od promoviranog proizvoda/usluge, minus troškove koji idu za podršku ovom proizvodu/usluzi. U pravilu se pokazatelj izračunava za godišnje razdoblje ili izvještajno razdoblje poduzeća.


Povrat ulaganja u oglašavanje (ROAS)- definicija koja nam pomaže izračunati koliko ste profita ostvarili od reklamnih kampanja. Na primjer, ostvarili ste profit od 100.000 rubalja od oglašavanja, a potrošili ste 30.000 rubalja na oglašavanje. Smatramo: 100.000/30.000 = 3,3 rubalja. dobili ste od svake potrošene 1 rublje za oglašavanje.


Formula: ROAS = dobit/trošak na kanalima oglašavanja


ROI (povrat ulaganja) I ROMI (povrat ulaganja u marketing) razlikuju od ROAS-a po veličini troškovnog dijela. U ROMI (ROI) svi marketinški troškovi uzimaju se u obzir kao troškovi, ne samo za kanale oglašavanja (na primjer, izrada web stranice, razvoj novog oglasa za medijsko oglašavanje itd.).


Formula: ROMI (ROI) = dobit/marketinški troškovi


Troškovi oglasa do marže (A/M)- još jedna definicija koja pomaže u procjeni isplativosti oglašavanja, ali ne troškova u odnosu na dobit, već troškova u odnosu na dobit, minus trošak proizvoda/usluge, odnosno neto povrat ulaganja.

EPC (zarada po kliku)- indikator sličan CPC indikatoru, razlika je u tome što je CPC cijena po kliku, a EPC je dobit od 100 ili 1000 klikova.


Formula: EPS = (generirana dobit/broj klikova) * 100 (ili 1000)

LTV (životna vrijednost)- ovo je ukupna dobit tvrtke koju je primila od jednog klijenta za cijelo vrijeme rada s njim. Pokazatelj daje jasno razumijevanje povrata ulaganja po privučenom klijentu.


Formula: LTV = prihod od 1 klijenta za cijelo razdoblje suradnje - trošak privlačenja i zadržavanja klijenta.

KPI je ključni pokazatelj koji vam omogućuje procjenu učinkovitosti rada u cilju postizanja ciljeva. KPI se utvrđuje pojedinačno sa stručnjakom i oglašivačem, u skladu s trenutnim i željenim pokazateljima.

U ovom članku pokušali smo ispričati što više o osnovnim pojmovima i formulama koje se koriste u internet marketingu, kako biste mogli procijeniti trenutnu situaciju svojih reklamnih kampanja, kao i razumjeti jezik marketinških stručnjaka. Visoke ocjene za vas!


Vidimo se uskoro!

doktor medicine. Černa Rečka, 15 Sankt Peterburg, Rusija 8 812 497 19 87

Kako odrediti cijenu po kliku (CPC) za oglase


UDIO

Kako određujete cijenu po kliku (CPC) za svoje oglase?

Jedno od najčešće postavljanih pitanja. Općenito, morate razumjeti koliko novca imate ...

"A ipak", pitate...

Ovaj članak će vam dati odgovor.

Da biste razumjeli, to neće biti moguće sasvim točno odrediti, jer. Svaki posao ima svoje nijanse. Dakle unaprijed uzimamo pravo na pogrešku.

U ovom članku ćemo pogledati kako možete odrediti cijenu po kliku u vašem reklamne kampanje na internetu i šire.

Formula povrata ulaganja (ROI).

Vi ste u poslu da zaradite novac. Da biste to učinili, morate biti sigurni da novac koji ulažete stvara pozitivan novčani tok.

Da biste razumjeli kako se to događa, morat ćete izračunati ROI (povrat ulaganja).

Vrlo jednostavno, ROI odgovara na pitanje: „Zarađujem više novca nego ulažem u svoj posao?

Osim toga, ROI će vam također reći iznos pozitivnog (ili negativnog) povrata ulaganja. Odnosno, koliko novca zaradite (ili izgubite) u odnosu na svoje ulaganje.

Pogledajmo primjer.

Recimo da kupujete dionice u vrijednosti od 1000 dolara. Dva mjeseca kasnije prodajete iste dionice za 1300 dolara.

Koliki je bio vaš povrat ulaganja?

Evo formule ROI:


ROI=(dobit - trošak)/iznos ulaganja*100%

Sada s brojevima. Povrat na ulaganje je 1.300 USD (prodaja dionica), a vrijednost ulaganja je 1.000 USD (trošak dionice).

ROI = (1300 USD - 1000 USD) / 1000 USD = 0,3 ili 30%

Dobio 30%. To je zato što se ROI uvijek mjeri kao postotak.

Ako je povrat ulaganja pozitivan (kao u ovom slučaju), onda je ulaganje isplativo. Jer dobivate više novca nego što ste uložili.

Ako je povrat ulaganja negativan, onda ulaganje nije isplativo.

Pogledajmo primjer negativnog ROI-ja.

Recimo da kupujete dionice za 1000 dolara. I prisiljen ih prodati za 700 dolara.

ROI = (700 - 1000 USD) / 1000 = -0,3 ili -30%.

Potrošili ste 30% na ovu investiciju.

Važno je imati na umu formulu ROI-ja kada izračunavate cijenu po kliku.

CPC

Mnoge platforme na kojima se možete oglašavati slijede ovaj model. To znači da ćete biti plaćeni samo ako netko klikne na vaš oglas.

A ako se vaš oglas pojavi milijun puta i nitko ne klikne na njega, onda ne plaćate ništa. Naravno, ovo je signal da morate poraditi na kvaliteti svog oglasa..

Usput, CPC je jedan od razloga zašto je online oglašavanje tako privlačno. Vaš oglas plaćate samo kada potencijalnim klijentima kliknite na nju i proučite svoju ponudu.


Koliko vrijedi svaki klik? Različito.

Stopa ovisi o potražnji. Što više ljudi želi licitirati za određenu ključnu riječ, to je viša cijena po kliku.

Sve ovisi o trenutnoj potražnji i popularnosti ključnih riječi koje ciljate.

Koja je vaša stopa konverzije?

Zatim morate razumjeti koja je vaša stopa konverzije. Ovo je postotak ljudi koji kliknu na vaš oglas i izvrše kupnju..

Nažalost, neće svi koji kliknu na vaš oglas kupiti vaš proizvod ili uslugu.

To znači da cijena po kliku nije ista kao cijena po prodaji.


Primjer.

Recimo da prodajete cipele, cijena oglasa je 1,25 USD po kliku. Čini se da je ovo pristupačna cijena po kliku, jer već imate profitnu maržu od 17 USD za svaki par cipela koji prodate.

Ne uvijek.

Morate pogledati Stopa pretvorbe. Ako samo jedan od svakih deset ljudi koji kliknu na vaš oglas kupi cipele, tada stvarno plaćate 12,50 USD (1,25 x 10) po prodaji.

Sada ponovno izračunajte. To je 17 - 12,50 dolara. To vam ostavlja manji profit od 4,50 USD.

Možete li si to priuštiti?

Ovo je pitanje na koje ćete morati sami odgovoriti.

Vaš Stopa konverzije i cijena po kliku izravno su povezani s vašim povratom ulaganja (ROI).

Google AdWords Prosječni CPC po djelatnostima

Također je važno razumjeti da AdWords nudi i pretraživačko (kontekstualno) oglašavanje i oglašavanje na prikazivačkoj mreži (banneri).

Prosječna cijena po kliku u svim područjima je 2,32 USD po kontekstualno oglašavanje i 0,58 USD za prikaz (banneri).

Pogledajmo industrijske prosjeke za Google AdWords cijenu po kliku.

Odvjetničke usluge - 1,72 USD (kontekstualno) i 0,32 USD (baneri)

Automatski - 1,43 USD (kontekstualno) i 0,39 USD (banneri)

B2B - 1,64 USD (pretraga) i 0,37 USD (banneri)

Potrošačke usluge - 3,77 USD (kontekstualno) i 0,69 USD (baneri)

Stranice za upoznavanje - 0,19 USD (kontekstualno) i 0,18 USD (baneri)

E-trgovina - 0,88 USD (pretraga) i 0,29 USD (baneri)

Obrazovanje - 1,74 USD (kontekstualno) i 0,40 USD (baneri)

Usluge zapošljavanja - 0,20 USD (kontekstualno) i 1,66 USD (baneri)

Financije i osiguranje - 3,72 USD (kontekstualno) i 0,72 USD (baneri)

Zdravlje i medicina - 3,17 USD (kontekstualno) i 0,70 USD (baneri)

Proizvodi – 3,19 USD (kontekstualno) i 0,70 USD (baneri)

Industrijske usluge - 2,00 USD (kontekstualno) i 0,60 USD (baneri)

Desno - 5,88 USD (kontekstualno) i 0,60 USD (banneri)

Nekretnine – 1,81 USD (kontekstualno) i 0,88 USD (banneri)

Tehnologija – 1,78 USD (pretraga) i 0,20 USD (baneri)

Putovanja i ugostiteljstvo - 1,55 USD (kontekstualno) i 0,24 USD (baneri)

Prikazni oglasi obično koštaju puno manje od oglasa ciljanih na pretraživačku mrežu. Zašto je ovo?

To je zato što se oglasi ciljani na pretraživačku mrežu mogu koristiti za ljude kada su na rubu kupnje. Dakle, cijena je veća.

Na primjer ako prodajete kamere, vjerojatno ćete htjeti pokrenuti oglas za ključna riječ"jeftine kamere"

Za što? Jer svatko tko traži “jeftine fotoaparate” gotovo je sigurno zainteresiran za kupnju.

S druge strane, prikazni oglasi (banneri) pojavljuju se kada ljudi pogledaju stranicu i nisu nužno zainteresirani za kupnju odmah.

Često se događa da se prikazni oglasi koriste za ponovno ciljanje (ili za ljude koji su već stupili u interakciju s brendom).

Prosječna cijena po kliku na Facebooku prema djelatnostima

Još jedna sjajna opcija kada je u pitanju online oglašavanje je Facebook. To je zato što oglase možete ciljati na ljude na temelju demografije i interesa.

Prosječna cijena po kliku na Facebooku je 1,72 dolara.