Jak určit cenu za proklik (CPC) pro reklamy. Jak určit průměrnou cenu za proklik (CPC) reklam Google AdWords podle odvětví


Ukazatel CPC v online reklamě

Co je to CPC v reklamě – tato otázka jistě zaujme webmastera, který se nejprve potýká s potřebou monetizovat svůj web. Výraz "CPC" je zkratka pro anglický výraz„Cost Per Click“, což znamená „cena za proklik“. Jinými slovy, CPC jsou peníze, které inzerent platí za přechod návštěvníka na vlastníka webového zdroje, na kterém je umístěn odkaz nebo banner.

To je zajímavé, o CPC se to nedá říct dobrá cesta zpeněžit mladé weby nebo blogy. Mějte na paměti, že CPC je obvykle několik centů. Chcete-li získat solidní příjem, musíte mít webový zdroj s velkým provozem.

Více videí na našem kanálu – naučte se internetový marketing se SEMANTICOU

Co určuje průměrnou CPC

Existuje několik kritérií, která ovlivňují cenu za proklik. Nejdůležitějším faktorem je téma webu. Komerční projekty věnované investicím, financím, výstavbě atd. přinášejí svým majitelům mnohem větší zisk než zábavní nebo „dámské“ stránky. Kromě tematické příslušnosti webu ovlivňují ukazatel CPC následující kritéria:

  • Denní doba;
  • zeměpisná poloha uživatele internetu;
  • klíčová fráze;
  • autoritu webového zdroje v systému.
.

Co reklama CPC přináší inzerentům a majitelům stránek

Pomocí tohoto propagačního nástroje získá inzerent následující výhody:

  • možnost flexibilního přidělování rozpočtu;
  • reklamní kampaň lze kdykoli zastavit;
  • platba se provádí pouze za skutečné přechody na propagované stránky;
  • existuje možnost rychlého posouzení účinnosti reklamní kampaň.

Je třeba mít na paměti, že sítě kontextová reklama mít určité požadavky ve vztahu k přijatým stránkám. Za prvé, webový zdroj musí splňovat pravidla affiliate programu a nesmí porušovat požadavky zákona. Rovněž lze nastavit omezení provozu na webu podle jeho předmětu. Kategorie „zakázané“ obvykle zahrnuje stránky o hazardních hrách, farmakologii atd.

Příjem webu závisí nejen na ceně prokliku, ale také na hodnotě CTR (počet kliknutí návštěvníků na 1000 zobrazení reklamy). Chcete-li zlepšit CTR, můžete experimentovat s umístěním reklamních jednotek a jejich vizuálními charakteristikami.

Mnoho internetových obchodníků se často potýká s potřebou vypočítat cenu kliknutí na odlišné typy reklamní. Co je CPC? Tato zkratka v angličtině zní jako (CPC) Cost Per Click – cena za proklik. K čemu to je? Výpočet CPC nám pomůže určit cenu za proklik, jeden z důležitých ukazatelů, který ovlivňuje efektivitu reklamního zdroje jako celku.

Výpočet ceny prokliku je ve skutečnosti velmi jednoduchá operace, kde stačí znát cenu umístění propagační materiály a počet kliknutí na ně. Jednoduše řečeno, vzorec pro výpočet CPC vypadá takto:

Nyní byste neměli mít otázku, jak vypočítat CPC. Je nutné pochopit, proč je CPC tak důležitá a proč je potřeba.

příklady výpočtu CPC

Pro konsolidaci výsledku je nutné procvičit výpočty. Každý z výpočtů můžete zkontrolovat na výše uvedené kalkulačce, abyste se ujistili, že jsou správné.

Tak, příklad č. 1: Představme si, že jste na stránku umístili banner za 6500 rublů měsíčně. Za poslední měsíc jste obdrželi 532 přechodů z tohoto banneru na váš web. Spočítejme si průměrnou cenu za proklik na tento banner:

CPC = 6500 rublů / 532 přechodů.
CPC = 12,22 rublů za 1 přechod.

Celkem jsme pomocí vzorce pro výpočet CPC určili, že průměrná cena kliknutí na tento banner byla 12,22 rublů. Myslíte, že je to dobrá cena nebo ne?

Zatímco budete zvažovat tento výsledek, zvažte druhý příklad: umístili jste svou reklamu do sociální síť V kontaktu s. Za 1000 zobrazení reklamy zaplatíte 5,12 RUB. Po vypnutí 25 000 zobrazení kliklo na reklamu 14 lidí. Spočítejme si cenu kliknutí na tuto reklamu:

Jak vidíte, nemáme k dispozici konečné náklady na umístění této reklamy, ale existuje řada ukazatelů, které nám to pomohou určit. Existuje takový koncept. Používáme ho ke stanovení nákladů na reklamu.

Jak vidíte, cena za proklik je ještě nižší. Ale pojďme si odpovědět na následující otázku:

Indikátor CPC – můžete se jím orientovat?

CPC je sama o sobě mocným nástrojem pro hodnocení reklamních kampaní. Kliknutí 3, 7, 10 rublů - levné, skvělé a úžasné. A vše by bylo v pořádku, ale co když tato kliknutí nejsou vaší cílovou skupinou, ale náhodnými uživateli, které vaše reklamy ani nemusí zajímat? Ukazuje se, že cena za skutečné, cílené kliknutí roste. Zvyšuje se tedy i CPC, protože jsou eliminována nesprávná kliknutí. Co dělat?

Zde vstupuje do hry koncept „“ nebo akce. Cílové akce jsou:

  • vyplnění formuláře zpětná vazba;
  • volání;
  • objednávka zpětného volání;
  • nákup zboží;
  • návštěva konkrétní stránky;
  • stažení ceníku atd.

Pokud kliknutí na vaše reklamy vedou k cíleným akcím, tedy ke konverzím, pak jste zasáhli své cílové publikum a váš ukazatel CPC přímo ovlivňuje vaši návratnost investic. Pokud to uděláte správně, můžete pochopit skutečnou efektivitu reklamního kanálu.

Takto jsme zjistili, že CPC ovlivňuje náklady na reklamní kampaň. Čím nižší CPC, tím lépe, zejména pokud tato kliknutí vedou ke konverzím. Nezapomeňte, jak správně vypočítat CPC – pomůže vám to v práci.

Při nastavování nabídek CPC se lidé často řídí intuicí. To platí také pro nastavení ceny prokliku v Yandex Direct a v Google Adwords a obecně v jakémkoli reklamním systému.

Ukáže se následující dialog:

- Za kliknutí nemůžeme zaplatit více než 30 rublů.
- Proč 30 rublů? Proč ne 130?
- Nevím, myslím, že je to normální cena.

Pro výpočet ceny prokliku potřebujete následující počáteční parametry:

U takových propočtů se vždy přikláníme k horšímu – využíváme o něco více úrovně nákladů nebo o něco méně, než je očekávaný počet tržeb.

  • Čistý zisk z jedné objednávky jako rozdíl mezi hlavní cenou a cenou zboží. Při výpočtu tohoto ukazatele vezměte v úvahu storna a vracení objednávek.
  • Konverze zkoumaného webu – poměr návštěvníků, kteří provedli nákup, k celkovému počtu návštěvníků webu.
    Pokud tato hodnota ještě není známa, můžete vyhledat průměrné statistické ukazatele pro vaše odvětví, například 2 % pro internetový obchod, 4 % pro vstupní stránku. Je třeba mít na paměti, že chyba zde může značně ovlivnit výsledek.

Vzorec pro výpočet ceny za proklik:

Podívejme se hned na příklad:

  • Čistý zisk z jedné objednávky je 250 rublů
  • Konverze obchodu – 1,5 %

Cenu prokliku vypočítáme pomocí vzorce:

Cena kliknutí = čistý zisk * konverze / 100.

Proto dostáváme: Náklady na kliknutí = 250 * 1,5 / 100 = 3 rubly 75 kopecks.

Toto je maximální přijatelná CPC, při které bude vaše návratnost investic 0 %. Snižte cenu za proklik o N procent. Toto procento bude váš přibližný zisk.

Za tuto cenu nebude provoz...

Může vyvstat otázka, co dělat s takovou cenou za proklik, protože například v Yandex Direct s takovou sazbou nebude provoz?

  • Zvyšte ziskovost
    Můžete zvýšit přirážku k produktu, změnit sortiment, snížit náklady a tak dále.
  • Upsells
    Prodej na webu a telefonicky po potvrzení objednávky. Ve skutečnosti je to jeden ze způsobů, jak zvýšit svou ziskovost.
  • Zvyšte konverzi webových stránek
    Práce na rozhraní, testování widgetů, poskytování zákaznické podpory, nabídka zboží za dobrou cenu ...
  • Najděte levný nebo bezplatný provoz, při které bude zachována zadaná hodnota konverze.
  • Nezapomeňte na zákazníky, kteří již nakoupili... Nebo nekoupeno. Udělat opakované prodeje, používejte e-mailové zpravodaje, volejte a připomínejte se. Obecně pracujte se zákaznickou základnou.

Důležitý bod. Cena za proklik se počítá pro každý reklamní kanál a pro každý nástroj v rámci reklamního kanálu zvlášť. Protože konverze stránek pro vyhledávací kampaň Yandex Direct, pro reklamní síť Yandex Direct YAN,

Jako v každém odborná činnost V internetovém marketingu existuje mnoho termínů a definic, které pomáhají specialistům rychle se orientovat v práci, provádět výpočty a provádět analýzy propagace. Pro uživatele bez zkušeností není mnoho termínů vždy samozřejmých, a proto v našem dnešním článku rozluštíme základní definice a vzorce internetových obchodníků a řekneme vám, kde je lze a je vhodné použít.


Pro vaše pohodlí jsme náš článek rozdělili do bloků:

Podmínky a vzorce pro výpočet nákladů


Nyní vám představíme pojmy:


CTR (míra prokliku) je míra prokliku reklam. Počítá se jako procento kliknutí na zobrazení reklamy. CTR se používá k určení účinnosti reklamní kampaně.


Vzorec: CTR = (počet kliknutí / počet zobrazení) * 100 %

CPC (nákladyzaklikněte) – náklady, které inzerent platí za kliknutí na reklamu s následným přechodem na web. CPC nám pomáhá vyhodnotit efektivitu reklamní kampaně a upravit nabídky. Na ukazatel CPC má vliv několik faktorů – reklama samotná, její ukazatel kvality (CTR), region zobrazení, čas, konkurenti zobrazující reklamy na stejné klíčové fráze.


CPA (nákladyzaakce)- náklady na akci na webu inzerenta. V tomto případě se inzerent sám rozhodne, co vzít jako užitečnou akci. Může to být „Návštěva kontaktní stránky“ nebo „Odeslání formuláře zpětné vazby“. Tento termín může také zahrnovat definici CPL (nákladyzaVést) Je cena za potenciálního klienta kteří zanechali své kontakty nebo kontaktovali inzerenta jiným pohodlným způsobem.



Pro správné sledování užitečných akcí je potřeba nastavit cíl v Google Analytics nebo jiném analytickém systému, kde se budou data počítat.


Existují také služby automatického výpočtu ukazatel CPA- jako K-50, Roistat a další.

CPS (nákladyza prodej) - náklady na 1 zaplacenou objednávku zboží / služeb z reklamních zdrojů. Výpočet CPS je vhodný pro internetové obchody s online platbou. Pro zbytek, systém end-to-end analýzy s Integrace CRM... CPS vám pomůže upravit rozpočty na reklamu a zlepšit její efektivitu.

CPO (cena za objednávku)- náklady na 1 objednávku zboží/služby. Rozdíl je v tom, že v CPO jsou zpravidla zohledněny všechny objednávky, včetně těch nezaplacených.


CPM (cena za tisíciletí) – cena za 1000 zobrazení, definice pro ty inzerenty, kteří potřebují předat reklamní sdělení koncovému uživateli, aniž by se zaměřovali na kliknutí na reklamu, a platí pouze za každých 1000 zobrazení.


Vzorec: CPM = náklady na umístění reklamy / počet předpokládaných kontaktů * 1000

CPI (cena za instalaci)- náklady na instalaci mobilní aplikace. Výpočet CPI je užitečný pro inzerenty, jejichž produktem jsou mobilní aplikace. CPI je cena za instalaci aplikace.


Výše uvedené podmínky vám pomohou sledovat efektivitu vašich reklamních kampaní, vybrat si pro sebe nejlepší modely propagace a kontrolovat a upravovat rozpočet na reklamu.

Termíny a vzorce pro výpočet zisku

Když se spočítají náklady, přichází pro každého podnikatele to nejzajímavější – výpočet zisku. Níže pro sebe najdete vzorce a definice, které se stanou vašimi věrnými pomocníky.

Reklamní náklady na prodej (A / S)- stanovení účinnosti reklamy. Pomocí jednoduchého vzorce A / S můžete vypočítat zisk z propagovaného produktu / služby mínus náklady vynaložené na podporu tohoto produktu / služby. Ukazatel se zpravidla počítá za roční období nebo za účetní období společnosti.


Návratnost investic do reklamy (ROAS)- definice, která nám pomáhá vypočítat, jaký zisk jste získali z reklamních kampaní. Například jste dosáhli zisku z reklamy 100 000 rublů a utratili 30 000 rublů za reklamu. Uvažujeme: 100 000/30 000 = 3,3 rublů. jste obdrželi z každého 1 rublu vynaloženého na reklamu.


Vzorec: ROAS = zisk / výdaje na reklamní kanály


ROI (návratnost investic) a ROMI (návratnost marketingových investic) se od ROAS liší velikostí nákladové části. ROMI (ROI) považuje za náklady všechny marketingové náklady, nejen reklamní kanály (například vytvoření webu, vývoj nové kreativy pro display reklamu atd.).


Vzorec: ROMI (ROI) = Zisk / Marketingové náklady


Reklamní náklady do marže (A / M)- další definice, která pomáhá posoudit ziskovost reklamy, ale ne náklady ve vztahu k zisku, ale náklady ve vztahu k zisku, mínus náklady na zboží / služby, tedy čistý zisk z investice.

EPC (výdělek za proklik)- indikátor je podobný indikátoru CPC, rozdíl je v tom, že CPC je cena za proklik a EPC je zisk ze 100 nebo 1000 kliknutí.


Vzorec: EPS = (vydělaný zisk / počet kliknutí) * 100 (nebo 1000)

LTV (celková hodnota)- Jedná se o celkový zisk společnosti obdržený od jednoho klienta za celou dobu práce s ním. Ukazatel poskytuje jasnou představu o návratnosti investice do jednoho přitahovaného klienta.


Vzorec: LTV = příjem od 1 klienta za celou dobu spolupráce - náklady na získání a udržení klienta.

KPI- Jedná se o klíčový ukazatel, který vám umožňuje posoudit efektivitu práce za účelem dosažení cílů. KPI se stanovuje individuálně se specialistou a inzerentem v souladu s aktuálními a požadovanými ukazateli.

V tomto článku jsme se pokusili říci co nejvíce o základních pojmech a vzorcích používaných v internetovém marketingu, abyste mohli posoudit aktuální situaci svých reklamních kampaní a porozumět jazyku marketingových specialistů. Dobrý výkon pro vás!


Brzy se uvidíme!

Při plánování kontextové nebo grafické reklamy na internetu inzerenti poskytují těmto společnostem určitý rozpočet. Chtějí proto vidět, kam se utrácejí jejich peníze.
Pro inzerenta je ještě důležitější, aby pochopil, jak nejlépe investovat do reklamní kampaně, aby byla co nejefektivnější, peníze se utrácely šetrně a uživatelé na stránku maximálně přitahovali.
Pro pochopení reportů o provedených reklamních kampaních i jejich plánování existují takové parametry pro měření reklamních strategií, jako jsou ukazatele CPM, CTR a CPC.
CPM a CPC jsou odborné termíny pro cenové modely, možnosti platby za online inzerci. A CTR je ukazatelem efektivity reklamy na internetu.

Co je CPM?

CPM („cena za tisíc zobrazení“ nebo „cena za míli“) je metrika v online reklamě, která udává cenu za 1000 zobrazení banneru nebo

reklamy. Tedy kolik peněz zaplatí inzerent majiteli stránky, kde má být banner nebo reklama umístěna, aby se reklama zobrazila cílovému publiku 1000x.
Vlastnosti indikátoru CPM:

  • Každé zobrazení se započítá a sečte. Zda chce uživatel kliknout na reklamu a přejít na odkaz na web inzerenta – neexistují žádné záruky.
  • Při platbě za zobrazení jsou kliknutí zdarma.
  • Schopnost zobrazovat reklamu výhradně před cílovým publikem po předchozím studiu návštěvnosti webu. Pokud web platformy předpokládá schopnost shromažďovat data o návštěvnících (například pohlaví, věk, profese, geografie při registraci), pak může zaměstnavatel nastavit parametry, podle kterých se jeho reklama bude zobrazovat pouze těm nejslibnějším návštěvníkům z jeho pohledu. To znamená, že rozpočet bude vynakládán racionálněji.
  • Při výběru způsobu platby za zobrazení byste měli vzít v úvahu aktivitu publika na dárcovském webu. Čím aktivnější uživatelé jsou, tím častěji se jim zobrazuje stejná reklama, takže peníze jsou utráceny rychleji a obvod „diváků“ je menší.

Co je CPC?

CPC („cena za proklik“) je cena za každé kliknutí na reklamu spolu s následným přechodem uživatele na web inzerenta.
Vlastnosti indikátoru CPC:

  • Na 90 % reklamní jednotky kliknou skutečně zainteresovaní uživatelé. To znamená, že platba za proklik vám umožní získat loajálnější publikum.
  • při platbě za každý přechod uživatelů na stránky vždy hrozí zneužití této příležitosti (například prázdné „proklikávání“ rozpočtu konkurenty). Většina dárcovských webů před takovými případy chrání peníze inzerentů (blokují prostředky, pokud má stejný uživatel příliš „zájem“ o reklamu), ale zatím se nikomu nepodařilo vyřešit problém nečinné zvědavosti.
  • Při platbě za proklik poskytují dárcovské stránky statistické informace o každém uživateli, který kliknul na reklamní odkaz. Inzerent tak má možnost pochopit, které publikum má o jeho reklamu zájem. Statistiky jsou samozřejmě omezeny pouze informacemi, které o sobě každý uživatel na webu zanechal.

Co je CTR?

CTR ("poměr prokliku" nebo "míra prokliku") je procento z celkového počtu kliknutí uživatelů dárcovského webu na reklamy, bannery, upoutávky nebo textové odkazy k počtu jejich zobrazení. Čím vyšší je tento ukazatel, tím je inzertní stránka slibnější.
CTR je hodnocení účinnosti reklamní kampaně jako celku, každé dárcovské stránky a každé reklamy zvlášť.
Znáte-li CTR každé jednotlivé reklamní stránky (co tam uživatelé dělají častěji – sledují nebo klikají), můžete vypočítat náklady, provést předběžný odhad reklamy a rozhodnout se pro cenový model.

Odkazy

Jedná se o přípravu encyklopedického článku na toto téma. Vylepšením a doplněním textu publikace v souladu s pravidly projektu můžete přispět k rozvoji projektu. Můžete najít uživatelskou příručku