Kako odrediti cijenu po kliku (CPC) za oglašavanje. Kako odrediti cijenu po kliku (CPC) za oglase Prosječna cijena po kliku Google AdWords prema djelatnostima


CPC u online oglašavanju

Što je CPC u oglašavanju - ovo će pitanje zasigurno zanimati webmastera koji se prvi put suočava s potrebom da unovči svoju stranicu. Izraz "CPC" je akronim za engleski izraz"Cost Per Click", što znači "cijena po kliku". Drugim riječima, CPC je novac koji oglašivač plaća za prijenos posjetitelja vlasniku web resursa na kojem je postavljen link ili banner.

Zanimljivo! Za CPC se ne može reći što je dobar način unovčavanje mladih stranica ili blogova. Imajte na umu da je cijena po kliku obično nekoliko centi. Da biste ostvarili solidan prihod, morate imati web resurs s puno prometa.

Više videa na našem kanalu - naučite internet marketing uz SEMANTICA

Što određuje prosječni CPC

Postoji nekoliko kriterija koji utječu na cijenu po kliku. Najznačajniji čimbenik je tema stranice. Komercijalni projekti posvećeni investicijama, financijama, gradnji itd. vlasnicima donose puno više zarade od zabavnih ili "ženskih" stranica. Osim tematske pripadnosti web stranice, na CPC pokazatelj utječu sljedeći kriteriji:

  • doba dana;
  • zemljopisni položaj korisnika interneta;
  • ključna fraza;
  • autoritet web resursa u sustavu.
.

Što CPC oglašavanje donosi oglašivaču i webmasteru?

Koristeći ovaj promotivni alat, oglašivač dobiva sljedeće pogodnosti:

  • mogućnost fleksibilne raspodjele proračuna;
  • reklamna kampanja može se zaustaviti u bilo kojem trenutku;
  • plaćanje se vrši samo za stvarne prijelaze na promovirano mjesto;
  • moguće je brzo ocijeniti izvedbu reklamna kampanja.

Mora se uzeti u obzir da mreže kontekstualno oglašavanje nameću određene zahtjeve u odnosu na prihvaćena mjesta. Prije svega, web resurs mora biti u skladu s pravilima affiliate programa i ne kršiti zahtjeve zakona. Ograničenja se također mogu postaviti na promet na web mjestu, na njegovu temu. Stranice o kockanju, farmakologiji itd. obično spadaju u "zabranjeno" kategoriju.

Prihod stranice ne ovisi samo o cijeni klika, već i o vrijednosti CTR-a (broj posjeta na 1000 pojavljivanja). oglas). Da biste poboljšali CTR, možete eksperimentirati s postavljanjem oglasnih jedinica i njihovim vizualnim karakteristikama.

Mnogi se internetski trgovci često susreću s potrebom izračunavanja cijene klika na različite vrste oglašavanje. Što je CPC? Ova skraćenica na engleskom zvuči kao (CPC) Cost Per Click - cijena po kliku. Čemu služi? Izračun CPC-a pomoći će nam odrediti cijenu po kliku, jedan od važnih pokazatelja koji utječe na učinkovitost izvora oglašavanja u cjelini.

Zapravo, izračun cijene klika je vrlo jednostavna operacija, gdje je dovoljno znati cijenu plasmana reklamni materijali i broj klikova na njih. Jednostavno rečeno, formula za izračun CPC-a izgleda ovako:

Sada ne biste trebali imati pitanje kako izračunati CPC. Potrebno je razumjeti zašto je CPC pokazatelj toliko važan i zašto je potreban.

Primjeri izračuna CPC-a

Da biste popravili rezultat, morate vježbati u izračunima. Možete provjeriti svaki od izračuna na gornjem kalkulatoru kako biste bili sigurni da su točni.

Tako, primjer #1: Zamislimo da ste postavili banner na stranicu za 6500 rubalja mjesečno. Tijekom proteklog mjeseca primili ste 532 klika s ovog bannera na svoju stranicu. Izračunajmo prosječnu cijenu klika na ovaj banner:

CPC = 6500 rubalja / 532 klika.
CPC = 12,22 rubalja za 1 klik.

Ukupno smo, koristeći formulu za izračun CPC-a, utvrdili da klik na ovaj banner košta u prosjeku 12,22 rubalja. Što mislite, je li dobra cijena ili ne?

Dok razmišljate o ovom rezultatu, razmislite o drugom primjeru: postavili ste oglas društvena mreža U kontaktu s. Plaćate 5,12 USD za 1000 pojavljivanja oglasa. Nakon 25.000 pojavljivanja, 14 ljudi je kliknulo na oglas. Izračunajmo cijenu klikova na ovaj oglas:

Kao što vidite, nemamo konačnu cijenu postavljanja ovog oglasa, ali postoji niz pokazatelja koji će nam pomoći da to utvrdimo. Postoji takav koncept. Koristimo ga za utvrđivanje troškova oglašavanja.

Kao što vidite, cijena po kliku je još niža. No, odgovorimo na sljedeće pitanje:

CPC metrika – možete li se usredotočiti na to?

Sam po sebi, CPC je moćan alat za ocjenjivanje reklamnih kampanja. Klikovi za 3, 7, 10 rubalja - jeftino, cool i prekrasno. I sve bi bilo u redu, ali što ako ti klikovi nisu vaša ciljana publika, već slučajni korisnici koje možda i ne zanimaju vaši oglasi? Ispada da cijena za pravi, ciljani klik raste. Tako se povećava i CPC, jer se eliminiraju netočni prijelazi. Što uraditi?

Ovdje dolazi do izražaja koncept “ ” ili Akcije. Ciljane radnje su:

  • ispunjavanje obrasca Povratne informacije;
  • poziv;
  • narudžba povratnog poziva;
  • kupnja robe;
  • posjećivanje određene stranice;
  • preuzimanje cjenika i sl.

Ako klikovi na vaše oglase dovode do ciljanih radnji, tj. konverzija, tada ste pogodili ciljanu publiku i vaš CPC izravno utječe na vaš ROI. Ispravnim prelaskom prstom možete razumjeti stvarnu učinkovitost kanala oglašavanja.

Tako smo utvrdili da cijena po kliku utječe na cijenu reklamne kampanje. Što je niži CPC, to bolje, pogotovo ako ti klikovi ostvaruju konverziju. Ne zaboravite kako pravilno izračunati CPC - to će vam pomoći u vašem radu.

Često se prilikom licitiranja - cijene po kliku ljudi vode intuicijom. To se također odnosi na postavljanje cijene klika u Yandex Directu, iu Google Adwords-u i općenito u bilo kojem sustavu oglašavanja.

Rezultat je ovakav dijalog:

— Ne možemo platiti više od 30 rubalja po kliku.
- Zašto 30 rubalja? Zašto ne 130?
— Ne znam, mislim da je to normalna cijena.

Za izračun cijene po kliku potrebni su vam sljedeći početni parametri:

S takvim izračunima uvijek naginjemo gore – koristimo nešto višu razinu troškova ili nešto manji očekivani broj prodaje.

  • Neto dobit od jedne narudžbe, kao razlika između cijene koštanja i cijene robe. Prilikom izračunavanja ovog pokazatelja uzmite u obzir odbijanja i povrate narudžbi.
  • Konverzija web-lokacije koja se proučava je omjer posjetitelja koji su izvršili kupnju i ukupnog broja posjetitelja stranice.
    Ako ta vrijednost još nije poznata, tada možete potražiti prosječne statističke pokazatelje za svoju industriju, na primjer, za internetsku trgovinu 2%, za odredišnu stranicu 4%. Treba imati na umu da pogreška ovdje može uvelike utjecati na rezultat.

Formula za izračun cijene klika:

Pogledajmo primjer:

  • Neto dobit od jedne narudžbe je 250 rubalja
  • Konverzija trgovine - 1,5%

Izračunavamo cijenu po kliku pomoću formule:

CPC = neto dobit * konverzija / 100.

Stoga dobivamo: CPC = 250 * 1,5 / 100 = 3 rublje 75 kopecks.

Ovo je najveća dopuštena cijena po kliku, pri kojoj će vaša profitabilnost biti 0%. Smanjite cijenu po kliku za N posto. Ovi postoci bit će vaša procijenjena dobit.

Po ovoj cijeni neće biti prometa...

Može se postaviti pitanje, što učiniti s takvom cijenom klika, jer s takvom stopom neće biti prometa, na primjer, na Yandex Direct?

  • Povećajte profitabilnost
    Možete povećati maržu na robu, promijeniti asortiman, smanjiti troškove i tako dalje.
  • Preprodaje
    Preprodaja na stranici i telefonom prilikom potvrde narudžbe. Zapravo, ovo je jedan od načina povećanja profitabilnosti.
  • Povećajte konverziju web stranice
    Radite na sučelju, testirajte widgete, pružajte korisničku podršku, nudite robu po povoljnim cijenama…
  • Pronađite jeftin ili besplatan promet, na kojoj će se spremiti navedena vrijednost konverzije.
  • Ne zaboravite kupce koji su već kupili. Ili nije kupljeno. Napraviti ponovna prodaja, koristite e-mail newslettere, nazovite i podsjetite na sebe. Općenito, rad s bazom klijenata.

Važna točka. Cijena po kliku izračunava se za svaki kanal oglašavanja i za svaki alat unutar kanala oglašavanja posebno. Budući da konverzija web-lokacije za pretraživačku kampanju Yandex Direct, za Yandex Direct YAN reklamnu mrežu,

Kao u bilo kojem profesionalna djelatnost, u internet marketingu postoji mnogo pojmova i definicija koje pomažu stručnjacima da se brzo snalaze u svom poslu, izrađuju izračune i provode analitiku promocije. Korisnicima bez iskustva mnogi pojmovi nisu uvijek očiti, zbog čega ćemo u našem današnjem članku dešifrirati osnovne definicije i formule internet marketingaša te vam reći gdje se mogu i trebaju primijeniti.


Radi vaše udobnosti, podijelili smo naš članak u blokove:

Uvjeti i formule za izračun troškova


Sada ćemo vas upoznati s pojmovima:


CTR (klikovna stopa)- klikovni postotak oglasa. Izračunava se kao postotak broja klikova prema broju pojavljivanja oglasa. CTR određuje učinkovitost reklamne kampanje.


Formula: CTR = (klikovi/pojavljivanja)*100%

CPC (trošakpoklik) - trošak koji oglašivač plaća za klik na oglas s naknadnim prijelazom na stranicu. CPC nam pomaže procijeniti učinkovitost reklamne kampanje, kao i prilagoditi ponude. Nekoliko čimbenika utječe na CPC stopu - sam oglas, njegova ocjena kvalitete (SR), regija prikaza, vrijeme, konkurenti koji prikazuju oglase za iste ključne riječi.


CPA (trošakpoakcijski)– trošak radnje na web stranici oglašivača. U tom slučaju oglašivač sam odlučuje što će prihvatiti kao korisnu radnju. To može biti "Posjet kontakt stranici" ili "Slanje obrasca za povratne informacije". Ovaj se pojam također može koristiti za definiranje CPL (trošakpovoditi) je trošak za potencijalni klijent koji su ostavili svoje kontakte ili kontaktirali oglašivača na drugi prikladan način.



Za ispravno praćenje korisno djelovanje morate postaviti cilj u Google Analyticsu ili nekom drugom analitičkom sustavu, gdje će se podaci brojiti.


Postoje i usluge za automatski izračun CPA indikatora - kao što su K-50, Roistat i drugi.

CPS (trošakpo prodaji) - trošak 1 plaćene narudžbe robe/usluge iz izvora oglašavanja. Izračun CPS-a pogodan je za online trgovine s online plaćanjem. Za ostalo, sustav end-to-end analitike s CRM integracija. CPS će vam pomoći da prilagodite svoje proračune za oglašavanje i povećate njegovu učinkovitost.

CPO (cijena po narudžbi)- trošak 1 narudžbe robe/usluge. Razlika je u tome što se u pravilu sve narudžbe, uključujući i one koje nisu plaćene, uzimaju u obzir u CPO.


CPM (Cijena po tisućljeću) – cijena po 1000 pojavljivanja, definicija za one oglašivače kojima je stalo do isporuke reklamne poruke krajnjem korisniku, a da se pritom ne usredotočuju na klikove na oglas i plaćaju samo svakih 1000 pojavljivanja.


Formula: CPM = trošak postavljanja oglasa / broj potencijalnih kontakata * 1000

CPI (cijena po instalaciji)- trošak instaliranja mobilne aplikacije. Izračun CPI-ja koristan je za oglašivače čiji su proizvod mobilne aplikacije. CPI mjeri cijenu po instalaciji aplikacije.


Gore navedeni uvjeti pomoći će vam da pratite učinkovitost vaših reklamnih kampanja, odaberete najbolje modele promocije za vas, kao i da kontrolirate i prilagodite proračun za oglašavanje.

Uvjeti i formule za izračun dobiti

Kad se izračunaju troškovi, svakom poduzetniku dolazi najzanimljiviji dio – obračun dobiti. U nastavku ćete za sebe pronaći formule i definicije koje će postati vaši vjerni pomoćnici.

Troškovi oglasa do prodaje (A/S)- Utvrđivanje učinkovitosti oglašavanja. Koristeći jednostavnu A/S formulu, možete izračunati dobit od promoviranog proizvoda/usluge, minus troškove koji idu za podršku ovom proizvodu/usluzi. U pravilu se pokazatelj izračunava za godišnje razdoblje ili izvještajno razdoblje poduzeća.


Povrat ulaganja u oglašavanje (ROAS)- definicija koja nam pomaže izračunati koliko ste profita ostvarili od reklamnih kampanja. Na primjer, ostvarili ste profit od 100.000 rubalja od oglašavanja, a potrošili ste 30.000 rubalja na oglašavanje. Smatramo: 100.000/30.000 = 3,3 rubalja. dobili ste od svake potrošene 1 rublje za oglašavanje.


Formula: ROAS = dobit/trošak na kanalima oglašavanja


ROI (povrat ulaganja) i ROMI (povrat ulaganja u marketing) razlikuju od ROAS-a po veličini troškovnog dijela. U ROMI (ROI) svi marketinški troškovi se uzimaju u obzir kao troškovi, ne samo za kanale oglašavanja (na primjer, izrada web stranice, razvoj novog oglasa za prikazno oglašavanje itd.).


Formula: ROMI (ROI) = dobit/marketinški troškovi


Troškovi oglasa do marže (A/M)- još jedna definicija koja pomaže u procjeni isplativosti oglašavanja, ali ne troškova u odnosu na dobit, već troškova u odnosu na dobit, minus trošak proizvoda/usluge, odnosno neto povrat ulaganja.

EPC (zarada po kliku)- indikator sličan CPC indikator, razlika je u tome što je CPC cijena po kliku, a EPC zarada od 100 ili 1000 klikova.


Formula: EPS = (generirana dobit/broj klikova) * 100 (ili 1000)

LTV (životna vrijednost)- ovo je ukupna dobit tvrtke koju je primila od jednog klijenta za cijelo vrijeme rada s njim. Pokazatelj daje jasno razumijevanje povrata ulaganja po privučenom klijentu.


Formula: LTV = prihod od 1 klijenta za cijelo razdoblje suradnje - trošak privlačenja i zadržavanja klijenta.

KPI je ključni pokazatelj koji vam omogućuje procjenu učinkovitosti rada u cilju postizanja ciljeva. KPI se utvrđuje pojedinačno sa stručnjakom i oglašivačem, u skladu s trenutnim i željenim pokazateljima.

U ovom članku pokušali smo ispričati što više o osnovnim pojmovima i formulama koje se koriste u internet marketingu, kako biste mogli procijeniti trenutnu situaciju svojih reklamnih kampanja, kao i razumjeti jezik marketinških stručnjaka. Visoke ocjene za vas!


Vidimo se uskoro!

Kada planiraju organizirati kontekstualno ili prikazno oglašavanje na Internetu, oglašivači osiguravaju određeni proračun za te tvrtke. Stoga žele vidjeti gdje se njihov novac troši.
Još važnije za oglašivača je razumjeti kako najbolje investirati u reklamnu kampanju kako bi bila što učinkovitija, novac se trošio ekonomično, a korisnici maksimalno privučeni stranicama.
Za razumijevanje izvješća o provedenim reklamnim kampanjama, kao i njihovo planiranje, postoje parametri za mjerenje strategija oglašavanja kao što su CPM, CTR i CPC indikatori.
CPM i CPC su profesionalni pojmovi za modele određivanja cijena, opcije plaćanja za online oglašavanje. CTR je pokazatelj učinkovitosti oglašavanja na Internetu.

Što je CPM?

CPM ("cijena po tisuću pojavljivanja" ili "cijena po milji") pokazatelj je u online oglašavanju, koji označava cijenu po 1000 pojavljivanja bannera ili

oglasi. Odnosno, koliko će točno novca oglašivač platiti vlasniku stranice na kojoj bi trebao biti postavljen banner ili oglas da bi se reklama ciljnoj publici prikazala 1000 puta.
Značajke CPM indikatora:

  • Svaki dojam se broji i sažima. Želi li korisnik kliknuti na oglas i slijediti poveznicu na stranicu oglašivača - nema jamstva.
  • Kada plaćate za pojavljivanja, klikovi su besplatni.
  • Mogućnost prikazivanja reklama isključivo pred ciljnom publikom, nakon što je prethodno proučena posjećenost stranice. Ako stranica platforme pretpostavlja mogućnost prikupljanja podataka o posjetiteljima (na primjer, spol, dob, zanimanje, zemljopis u trenutku registracije), tada poslodavac može postaviti parametre po kojima će se njegov oglas prikazivati ​​samo posjetiteljima koji najviše obećavaju s njegove točke gledišta. To znači da će se proračun trošiti racionalnije.
  • Prilikom odabira načina plaćanja za pojavljivanja, trebali biste uzeti u obzir aktivnost publike na web stranici donatora. Što su korisnici aktivniji, to im se češće prikazuje ista reklama, samim tim se novac brže troši, a doseg „gledatelja“ je manji.

Što je CPS?

CPC ("cijena po kliku") je trošak svakog klika na oglas zajedno s naknadnim prijelazom korisnika na web stranicu oglašivača.
Značajke CPC indikatora:

  • u 90%, stvarno zainteresirani korisnici kliknu na oglasni blok. A to znači da vam plaćanje za klikove omogućuje da dobijete lojalniju publiku.
  • pri plaćanju za svaki posjet korisnika stranici, uvijek postoji rizik od zlouporabe ove prilike (na primjer, prazan „klik“ na proračun od strane konkurenata). Većina donatorskih stranica štiti novac oglašivača od ovakvih slučajeva (blokiraju sredstva ako je isti korisnik previše "zainteresiran" za oglašavanje), no problem besposlene znatiželje još nitko nije uspio riješiti.
  • pri plaćanju po kliku, donatorske stranice pružaju statističke podatke o svakom korisniku koji je kliknuo na reklamnu poveznicu. Tako oglašivač ima priliku razumjeti koja je publika zainteresirana za njegovo oglašavanje. Naravno, statistički podaci ograničeni su samo na podatke koje je svaki korisnik ostavio o sebi na stranici.

Što je CTR?

CTR ("click-through ratio" ili "click through rate") je postotak ukupnog broja klikova korisnika donatorske stranice na reklame, bannere, teasere ili tekstualne veze prema broju njihovih pojavljivanja. Što je ovaj pokazatelj veći, to je platforma za oglašavanje obećavajuća.
CTR je procjena učinkovitosti reklamne kampanje u cjelini, svake donatorske stranice i svake reklame zasebno.
Poznavajući CTR svake pojedinačne platforme za oglašavanje (što korisnici tamo češće rade - gledaju ili kliknu), možete izračunati troškove, izraditi preliminarnu procjenu oglašavanja i odlučiti se za cjenovni model.

Linkovi

Ovo je rubrika za enciklopedijski članak na ovu temu. Razvoju projekta možete doprinijeti poboljšanjem i dopunom teksta publikacije u skladu s pravilima projekta. Možete pronaći korisnički priručnik